ورود به بانک پرسش و پاسخ
بنر
بنر
بنر
وزیر بهداشت:سیاست های جمعیتی نسخه واحدی برای کل کشور ندارد چاپ فرستادن به ایمیل

دکتر مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت در گفتگو با خبرنگار سینانیوز با بیان اینکه برای کنترل جمعیت ابتدا باید تعریفی از جمعیت داشته باشیم گفت: "در این صورت می توان مشخص کرد که چه نقاطی از کشور نیازمند کاهش و چه نکاتی نیازمند افزایش جمعیت هستند".

وی با اشاره به اینکه طبق آخرین آمار مرکز ایران، نرخ رشد جمعیت 3/1 درصد است افزود: "شاهد یک کاهش سریع در جمعیت هستیم که در برخی از استان ها بسیار چشمگیرتر بوده که باید افزایش نرخ رشد جمعیت در این استان ها نیز با افزایش نرخ رشد جمعیت در این استان ها اتفاق بیافتد. وزیر بهداشت ادامه داد: برخی از استان ها نیز با افزایش نرخ رشد جمعیت مواجه بوده و متأسفانه شاهد زاد ولد بالایی هستند که در لین استان ها باید برنامه هایی در راستای فاصله گذاری مناسب بین فرزندان خود را بر عهده داشته باشند ارائه شود تا مادران بتوانند بدن خود را احیاء کرده و از عوارض ناشی از بارداری و زایمان پیشگیری نمایند".

دستجردی با توصیه به زاد ولد، زایمان و بچه داری احضار کرد: "کنترل جمعیت نیازمند پکیجی است که برای استان هایی مانند سیستان و بلوچستان که دارای زاد ولد بالایی است برنامه های کاهشی و برای استان هایی مانند گیلان که کمترین زاد ولد را دارند برنامه های تقویتی و افزایش نرخ رشد را ایجاد نماید.

وی تصریح کرد: " افزایش نرخ رشد ممکن است باعث افزایش میزان عوارض و مرگ و میر مادران باردار شود که برای حفظ سلامت مادران و پیشگیری از عوارض باید آموزش های لازم در حیطه فاصله گذاری بین فرزندان، شیردادن مناسب به نوزادان و تناسب زایمان ها برنامه ریزی شود. وزیر بهداشت ادامه داد: " با توجه به موارد اشاره شده نمی توان برای سراسر کشور یک نسخه کنترل جمعیت ارائه نمود و در حقیقت کار این حوزه، تک نسخه ای نبوده و ارتباط مستقیمی با وضیت استان و شرایط دارد. وی در ادامه با اشاره به اینکه برای پیشگیری از عوارضی مانند ناباروری در زنان و مردان نباید سن ازدواج به تأخیر انداخته شود اظهار گرد: " توصیه می شود که جوانان سن ازدواج و بارداری را به تأخیر نیندازند، چرا که با گذشت مدتی از ازدواج مشکلاتی بروز می کند که به مرور زمان درمان آنها سخت تر،هزینه برتر و گرفتار کننده می باشد که برای پیشگیری از این مشکلات ازدواج در سنین جوان تر توصیه می شود. وی همچنین گفت: "در صورتی که خانم ها سن باردار شدن را به تأخیر بیندازد با عوارض و خطراتی مواجه خواهند شد که سرطان هایی مانند سرطان پستان و ... از جمله این عوارض خواهند بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: " یکی از شاخص هایی که در نقشه جامع سلامت در گرفته شده این است که ما نیروهای انسانی را متناسب با رشد اقتصادی کشور و در جهت اجرای نقشه جامع عملی داشته باشیم و آنچه که بررسی شده این است که براساس سیاست گذاری مقام معظم رهبری جمعیت باید فزایش یابد".

 

دیدگاه شما

افزودن نظر


    • >:o
    • :-[
    • :'(
    • :-(
    • :-D
    • :-*
    • :-)
    • :P
    • :\
    • 8-)
    • ;-)

    معرفی

    دکتر حسین روازاده

    دارای مدرک پزشکی عمومی از دانشگاه تهران به شماره نظام پزشکی 58290

    زبان سایت

    English Arabic French German Turkish Persian

    جستجو گوگل



    در سايت احياي سلامت
    در كل اينترنت

    تبلیغات

    به زودی امکان پذیرش تبلیغات فراهم میگردد.

    سایت رسمی دکتر روازاده , طب سنتی و حجامت و احیای سلامت و درمان مشکلات ناباروری

    مرجع طب سنتی و دارو های گیاهی ، خواص حجامت مورد تایید دکتر روزاده

    خواص حجامت و خواص زالو درمانی , درمان زود انزالی و مشکلات ناباروری مورد تایید دکتر روازاده