ورود به بانک پرسش و پاسخ
بنر
بنر
بنر
مشاوره در زمینه معماری سنتی ایرانی چاپ فرستادن به ایمیل
کد خبر : 3757 يكشنبه ، 4 ارديبهشت 1390 ، 15:21

با توجه به سوال برخی از کاربران محترم در خصوص طراحی و نحوه ساخت و ساز منازل بر اساس اصول معماری سنتی ایران بدینوسیله جناب آقای مهندس محمدعلی پناهی با رزومه ذیل جهت ارائه مشاوره معرفی می گردند:
اینجانب محمدعلی پناهی دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه اصفهان هستم.
در سال 1386 مقاله حمام های ایران را با راهنمایی های ارزشمند آقای دکتر حسین روازاده آغاز نمودم و در پاییز همان سال به  همراه همسرم سرکار خانم مهندس پورحیدر بروجنی (کارشناس ارشد معماری) این مقاله را در همایش آب و فرهنگ ارائه نمودیم که پذیرفته و با استقبال زیادی روبرو شد.


پس از آن مقالات دیگری به همراه مهندس پورحیدر با محوریت باغ ایرانی، تاریخ معماری ایران و معماری سنتی ایران در همایش های متعدد ارائه نمودیم که تا کنون همه ی آن ها پذیرفته شده اند.
در طول مدت تحصیل در اصفهان با توجه به تعدد آثار تاریخی این شهر  توانستیم با برداشت و تجزیه تحلیل چندین منزل مسکونی مربوط به اواخر دوره صفویه و اوایل دوره قاجاریه به نکات و موارد بسیاری در رابطه با اصول طراحی منازل ایرانی دست پیدا کنیم.
علاوه بر این سابقه ی همکاری با موزه – حمام علی قلی آقا در اصفهان را داشتیم .
اضافه می شود که در بحث بناهای تاریخی کشورمان زیر نظر اساتید بزرگی چون دکتر جبل عاملی دکتر فخار تهرانی ، دکتر کریمیان سردشتی و جمعی از اساتید خبره در این رشته اقدام به یادگیری اصول معماری سنتی ایرانی نمودیم.
از همان سال تا کنون به همراه مهندس پورحیدر مشغول به تالیف دانشنامه حمام های ایران هستیم که امیدواریم با اتمام و ارائه این دانشنامه گام بزرگی در جهت شناساندن میراث ارزشمند و فراموش گشته ی ایرانی برداریم.
در سال 1388 در پروژه ی شناسایی میراث مشترک ایران در کشورهای همسایه  با حضور دکتر کریمیان سردشتی ، عضو هیئت علمی پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  و همچنین پدرم، دکتر داود پناهی موفق به برداشت و مطالعه میدانی آثار ایرانی واقع در کشورهای تاجیکستان، ازبکستان ، قزاقستان، قرقیزستان، ارمنستان ، گرجستان و جمهوری آذربایجان شدیم که پس از تجزیه و تحلیل به مدت یک سال، گزارشات مفصل و مکتوبی درباره هر یک از این آثار تهیه نمودیم و هم اکنون این مدارک در پژوهشگاه سازمان، برای عموم قابل استفاده می باشد.
در شرکت مهندسان مشاور آبادانی صفویه، به غیر از فعالیت های وسیع و متعدد در زمینه های مسکونی، تجاری، اداری، مذهبی، تفریحی و . .  .  تاکنون بیش از 44  مسجد و مصلا در اقصی نقاط کشور طراحی و نظارت نموده ایم ( با سابقه ی بیش از 10 سال همکاری با سازمان رسیدگی به امور مساجد کشور).
در نهایت با توجه به درکی که از آموزه های معماری سنتی ایران در طول این مدت کسب نموده ایم بسیار مایه مسرت است که بتوانیم کمکی در جهت شناساندن میراث ارزشمند میهن عزیزمان ایران به عموم دوست داران این حوزه بنماییم.
با تشکر
مهندس علی پناهی

شماره های تماس: 44044439  - 44093738  09125802239
آدرس پست الکترونیک :   آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید

 

دیدگاه شما

افزودن نظر


    • >:o
    • :-[
    • :'(
    • :-(
    • :-D
    • :-*
    • :-)
    • :P
    • :\
    • 8-)
    • ;-)

    معرفی

    دکتر حسین روازاده

    دارای مدرک پزشکی عمومی از دانشگاه تهران به شماره نظام پزشکی 58290

    زبان سایت

    English Arabic French German Turkish Persian

    جستجو گوگل



    در سايت احياي سلامت
    در كل اينترنت

    تبلیغات

    به زودی امکان پذیرش تبلیغات فراهم میگردد.

    سایت رسمی دکتر روازاده , طب سنتی و حجامت و احیای سلامت و درمان مشکلات ناباروری

    مرجع طب سنتی و دارو های گیاهی ، خواص حجامت مورد تایید دکتر روزاده

    خواص حجامت و خواص زالو درمانی , درمان زود انزالی و مشکلات ناباروری مورد تایید دکتر روازاده