ورود به بانک پرسش و پاسخ
بنر
بنر
بنر
ارزش نان(قسمت چهارم) چاپ فرستادن به ایمیل

پخت نان

سابقاً برای پخت نان از بوته های گیاه صحرایی به عنوان سوخت استفاده می شد ولی امروزه در همه جا کوره های مازوتی به کار می برند. برای آنکه بدانیم کدام یک از این دو طریق بهتر و برای سلامتی بدن مناسب تر است به دایره المعارف جدید تغذیه مراجعه می کنیم، می نویسد: ((طبق تجربیاتی که به عمل آمده، مغز نان تا 100 درجه حرارت می بیند و این درجه حرارت عملاً برای از بین بردن میکروب های موجود در خمیر کفایت می کند، پس

نان موقع خروج از تنور فاقد میکروب است. مسئله مهم در اینجا تبادلاتی است که از لحاظ ساختمان نان در ضمن طبخ به سرعت انجام می گیرد. اگر طبخ به سرعت انجام گیرد به واسطه تولید قشری در روی نان، از تبخیر آب مغز نان جلوگیری به عمل آمده و مغز نان خیلی آبدار خواهد بود که از نظر هضم نان مناسب خواهد بود و این کیفیت در کوره های جدید که با مازوت کار می کنند دیده می شود. طبخ باید به آهستگی انجام گیرد که مقدار اضافی آب، به تدریج خارج شود و آب نباید از 35 درصد وزن نان تجاوز کند. از طرف دیگر، مغز نان باید به آهستگی به درجه 100 برسد تا دیاستازها بتوانند روی نشاسته، به خوبی اثر کرده و به این ترتیب هضم نان آسان تر شود)). پس معلوم می شود همان سوخت های قدیمی نیز برای طبخ نان بهتر و مناسب تر از سوخت های امروز بوده است.

ضررهای نان سفید

دکتر کارل برای اطلاع بیش تر از ضررهای نان سفید توضیح می دهد: ((نان سفید (نانی که سبوس گندم آن کاملاً گرفته باشد) بزرگ ترین لطمه را به سلامتی مردم می زند. پوست گندم که به صورت سبوس در می اید و به وسیله الک کردن از آرد جدا می شود، ان قدر مواد لازم و مفیدی برای بدن دارد که ان را به نام پوسته عجیب و اسرارآمیز نامیده اند زیرا یکی از مهمترین اعمال حیاتی موجودات زنده اکسیاسیون گوگورد آلی است و در بدن انسان ماده ای به نام گلوتاتیون وجود دارد که این اکسداسیون را انجام می دهد و گلوتاتیون از اسید گلوتامیک ساخته شده و این گلوتامیک باید به وسیله غذاها هر روز وارد بدن گردد و این ماده در هیچ یک از غذاها به اندازه ای که در گندم هست وجود ندارد، عجیب اینجا است که تمام اسید گلوتامیک موجود در گندم، در پوسته، یعنی سبوس ان جمع شده ودر ارد سفید مطلقاً وجود ندارد و آرد سفید بقریباًٌ از نشاسته خالص ساخته شده است. بنابراین، نانی که از آرد سفید تهیه شده باشد یکی از   مهم ترین اعمال حیاتی بدن را دچار وقفه می کند و عوارضی از آن ایجاد می شود)).

1.درنان سفید، فسفر و منیزیم که از عناصر حیاتی لازم برای بدن هستند وجود ندارد

گندم بیشتر از همه غذاهای نباتی فسفر دارد و هم چنین از حیث منیزیم غنی تر از سایر موماد غذایی است. این دو عنصر که وجود آ ن ها اهمیت حیاتی برای بدن انسان دارد فقط در سبوس گندم موجود است نه در آرد سفید. مولر در سال 1935 کتابی نوشته است با عنوان ((نان و کمبود مواد غذایی )) و در آن تصریح کرده است که کمبود اسید فسفریک و ویتامین ب در نان،علت اصلی کرم خوردگی دندان است و می نویسد: ((در سوئیس اطفالی که نان سفید مصرف می کننندمبتلا به کرم خوردگی دندان می شوند ولی اطفالی که نان کامل، یعنی نانی که به مقدار کافی سبوس داشته باشد مصرف می نمایند ولو اینکه به هیچ وجه رعایت بهداشت دهان و دندان را نکنند مع هذا به کرم خوردگی دندان مبتلا نمی شوند)). الیته کرم خوردگی دندان ها فقط به این علت نبوده است و علل دیگری نیز دارد که آن ها هم به کمبود مواد غذایی در بدن مربوط است.

دلبه راجع به کمبود منیزیم در نان مطالعات زیادی کرده و پی برده است که این مسئله در بروز سرطان تأثیر دارد ودر حیواناتی که آزمایش کرده ثابت کرده است نان سفید استعداد بروز سرطان را در آن ها زیاد می کند در صورتی که نان سبوس دار این استعداد را ایجاد نمی کند. دلبه تحقیقات خود را در این باره در فوریه ی سال 1936 برای آکادمی طب با عنوان ((ضرر نان سفید)) ارسال کرده است.

در کتاب سرطان شناسی، صفحه ی 425، جلد اول نیز با عنوان ((کمبود منیزیم غذایی و خاصیت سرطان زایی آن))، همین مطلب را تأیید می کند و می گوید سابقاً نان یکی از غذاهایی بود که منیزیم زیادی در برداشت ولی امروزه با طرقی جدید که برای تهیه ی آن متداول است منیزیم آن بسیار کم است.

2. نان سفید در کاهش نسل بشر تأثیر دارد و آدمی را کم خون می کند

ویتامین E که در ازدیاد نسل کمک می کند در مردمی که قوت غالب آن ها نان سفید است کمبود پیدا کرده و از این راه در کاهش نسل بشر دخالت می کند زیرا ویتامین E در جوانه گندم یافت می شود که ضمن نرم الک کردن آرد با سبوس خارج می شود و هم چنین ماده ای در جوانه گندم موجود است که از کم خونی بدن جلوگیری می کند و آن هم با سبوس، خارج شده و در آرد سفید وجود ندارد.

3. یبوست مزاج که ام الامراض بوده و خاص تمدن جدید است به وسیله نان سفید عالم گیر شده است

نوئل فیسنژر که  یکی از سرشناس‌ترین دانشمندان کنونی است ثابت کرده است که یبوست مزاج زاییده تمدن جدید است زیرا مردم چون  می خواهند نان خیلی سفید بخورند، سبوس آن را حذف می کنند وعلت مستقیم یبوست، حذف همین سبوس گندم است. به این جهت برای معالجه یبوست مزاج، بعضی از اطبا بیماران خود را با سبوس گندم معالجه می کنند.

ملاحظه فرمایید کار بشر متمدن و دانشمند به کجا رسیده است که نان سفید بی سبوس می خورد که یبوست مزاج می شود، ناچار سبوس خالص را روی آن می خورد که یبوستش علاج شود!

اگر آردرا به طور مناسبی الک کنند که سبوس گندم به اندازه 15  الی 20 درصد در آن موجود باشد، باعث می شود که به سهولت مایعات را به خود جذب کرده و سپس در روده ها به تدریج آب را پس داده، مدفوع را نرم کرده و از طرف دیگر به طور ملایم روده ها را تحریک و به وسیله انقباضات، به دفع مواد کمک می کند.

4-در نان سفید، کاتالیزورهای لازم برای اعمال حیاتی بدن وجود ندارد

برای اینکه نان گندم خوب هضم و جذب شود و مواد مفید آن به سلول های بدن برسد باید دیاستازها و مواد معدنی موجود آن که حکم کاتالیزور را برای اعمال حیاتی بدن دارند در آرد گندم وجود داشته باشند ولی این ها نیز در قشر گندم در سبوس موجودند.

خلاصه اینکه یک حبه گندم از مجموعه موادی ساخته شده که وجود تمام این مواد برای خوب انجام شدن اعمال طبیعی بدن لازم است واز این ها گذشته نان سبوس دار بو وطعمش نیز بهتر از نان سفید است واگر چند روز بماند طراوت خود را حفظ خواهد کرد، در صورتی که نان سفید خیلی زود خشک خواهد شد. با وجود ضررهایی که نان سفید دارد (چون ظاهراً مرغوب ومشتری پسند است و مردم امروز هم عموماً ظاهر پسند بوده و انچه را که مرغوبیت ظاهری داشته باشد بدون کوچکترین توجه به ضررهای آن قبول می کنند و از طرف دیگر، چون آرد سفید را بهتر می توان نگهداری کرد و پخت آن نیز آسانتر است و از این راه، به قول دکتر الکسیس کارل، آسیابان و نانوا در آمد بیش تری پیدا می کننند) به وسیله تبلیغاتی که فروشندگان آن کرده اند همه جا عمومیت یافته است و مصرف کنندگان بی خیر، بدون توجه به نامرغوبی، آن را می خورند و در نتیجه، در تمام کشورهایی که نان اساس تغذیه را تشکیل می دهد مردم به سوی انحطاط می روند.

 

دیدگاه شما

افزودن نظر


    • >:o
    • :-[
    • :'(
    • :-(
    • :-D
    • :-*
    • :-)
    • :P
    • :\
    • 8-)
    • ;-)

    معرفی

    دکتر حسین روازاده

    دارای مدرک پزشکی عمومی از دانشگاه تهران به شماره نظام پزشکی 58290

    زبان سایت

    English Arabic French German Turkish Persian

    جستجو گوگل



    در سايت احياي سلامت
    در كل اينترنت

    تبلیغات

    به زودی امکان پذیرش تبلیغات فراهم میگردد.

    سایت رسمی دکتر روازاده , طب سنتی و حجامت و احیای سلامت و درمان مشکلات ناباروری

    مرجع طب سنتی و دارو های گیاهی ، خواص حجامت مورد تایید دکتر روزاده

    خواص حجامت و خواص زالو درمانی , درمان زود انزالی و مشکلات ناباروری مورد تایید دکتر روازاده