ورود به بانک پرسش و پاسخ
بنر
بنر
بنر
ارزش نان (قسمت اول) چاپ فرستادن به ایمیل

مقدمه

دکتر الکسیس کارل(Alex's Carrel) دانشمند و محقق معروف فرانسوی، در کتاب انسان موجود ناشناخته می گوید: ((از طرفی مجلات و روزنامه ها نیز نفوذ و تأثیر فراوانی در زندگی ما می کنند.مطبوعات منحصراً به سود ایجاد کننده، تبلیغ می نمایند و منافع خوانندگان مصرف کننده را در نظر نمی گیرند. به طور مثال وانمود کرده‌اند که نان سفید، از نان سبوس دار بهتر و سالم تر است زیرا اگرچه آرد سفید از مواد و عناصر سودمند خود عاری شده ولی آن را بیشتر می توان نگهداری کرد و پخت آن نیز آسان تر است.

از این رو آسیابان و نانوا درآمد بیشتری پیدا می کنند و مصرف کنندگان بی خبر نیز آن را بدون توجه به نامرغوبی آن می خورند. بالنتیجه در تمام کشورهایی که نان اساس تغذیه را تشکیل می دهد، مردم به سوی انحطاط می روند. همیشه از طرف صاحبان صنایع وجوه هنگفتی صرف تبلیغات و انتشارات می گردد و به این ترتیب مقادیر زیادی از مواد غذایی و دارویی بی فایده و احیاناً زیان بخش از ضروریات روزانه زندگی انسان متمدن شده است. به همین جهت اقدام منفعت طلبانه کسانی که در جلب مشتری برای کالاهای خود ماهر هستند نقش بزرگی در تمدن ما بازی می کنند.))

این جملات را از قول دکتر الکسیس کارل از این جهت انتخاب و نقل کردیم که موضوع نان را مورد بحث قرار داده و چون در زندگی کنونی بشر، نان از لحاظ تغذیه در ردیف اول اهمیت قرار گرفته است، بنابراین اگر یک نوع نامرغوب از آن به زور تبلیغات مفید و خوب جلوه دهد و از این راه باعث انحطاط نژاد بشر شوند، پس وای به حال بشر، حساب دیگر کالاها و محصولاتی که در زندگی روزمره مردم داخل است معلوم است چگونه خواهد بود.

بدون استثناء تمام اطبای قدیم ایران ضرر نان سفید و بدون سبوس را در کتاب ها شرح داده و مردم را از خوردن آن نهی کرده بودند، از جمله در کتاب مخزن الادویه می نویسد: ((نانی که آرد آن را بسیار نرم سوده و در آن مطلق سبوس نباشد و شسته مانند نشاسته شده باشد خوردن آن مضر بوده و تولید بیماری ها می نماید.)) در تواریخ مذهبی مسطور است که حضرت ابراهیم به سارا فرمان داد سه نوع آرد تهیه کند که هر کدام دارای میزان معینی از سبوس گندم باشد و از این جا معلوم می شود که از همان زمان های قدیم تأثیر نان سبوس دار و بی سبوس را در بدن آدمی می دانسته اند.

بسیار جای تعجب است که چگونه اروپائیان با تمام دقتی که در تحقیقات خود دارند، هنوز به این قبیل مسائل آن طور که باید و شاید توجه نکرده و از دستورهای قدما سرپیچی کرده اند و هنوز هم نانی         می خورند که برای سلامتی آن ها مضر است. علم غذا شناسی منحصر به این نیست که ما فواید و خواص مثلاً هویج را بدانیم و انواع ویتامین های آن را بشناسیم بلکه مهم تر از آن این است که بدانیم فلان ماده غذایی را به چه ترتیب باید مصرف کنیم زیرا بشر نمی تواند مثل حیوانات عین مواد موجود در طبیعت را برای تغذیه خود به کار برد و ناچار است بسیاری از آن ها را کم و بیش تغییر دهد و پس از آن به مصرف برساند.

برای اثبات مطلب لازم می دانیم کلیه عملیاتی را که روی گندم صورت می گیرد تا بصورت نان درآید و به مصرف آدمی برسد به طور خلاصه شرح دهیم تا عموم خوانندگان عزیز بدانند چگونه ایران قدیم عملیات مزبور طوری انجام می گرفته که همه مفید بوده و سلامتی مردم را تأمین می کرده است ولی امروزه همه آن ها مضر شده است و انواع اختلالات را در بدن ایجاد می کند و هم چنین بعضی عملیات شیمیایی مکانیکی مربوط به تهیه گندم و نان را که امروزه انجام می گیرد و همه آن ها برای سلامتی بدن مضرند شرح خواهیم داد

. کودهای شیمیایی

((کودهای شیمیایی که امروزه در فلاحت به کار می روند هم خود یکی از عوامل مهم سرطان زای شهرهای متمدن است. به عقیده پاراندل بشر با کارهای غیرطبیعی خود یعنی استعمال کودهای مصنوعی و زیان زا، علاوه بر اینکه زمین خود را بیمار می کند، نباتات و حیوانات و حتی وجود خود را هم آزار می رساند.      می دانیم که رابطه نزدیکی بین ایجاد سرطان و افزایش غیرطبیعی پتاسیم سلولی و خارج سلولی موجود است پس با این کیفیت چگونه می توانیم از تأثیر سوء میلیون ها تن پتاسیم که امروزه در کشورهای مختلف به عنوان کود به کار می رود چشم پوشی کنیم. در معاینه و بررسی دقیق غلات، مخصوصاً گندم، سیب زمینی، سبزیجات و گوشت که با کودهای مصنوعی تهیه می شود می بینیم چقدر مواد پتاسیمی آن ها فراوان است" (نقل از کتاب سرطان شناسی، جلد 1، صفحه 424)

نظر به اهمیت این مطلب، جمله ای را که با عنوان "چه نانی باید انتخاب کنید؟ "در کتاب دکتر اوزر مندرج است، نقل می کنیم: "تا ممکن است غذایی را مصرف کنید که محصول آن از زمینی به دست آمده باشد که کود طبیعی و حیوانی به آن داده باشند زیرا زمینی که با یک طبقه نازک کود شیمیایی کشت و زرع می شود محصولی که از آن به دست می آید از لحاظ مواد حیاتی، کاملاً ضعیف و فقیر است و مسلم است که چنین محصولی اگر به خورد انسان یا حیوان برسد مواد حیاتی لازم را به بدن نمی رساند و جسم را برای حمله صنعتی سکونت دارند، به آسانی نمی توانند چنین غذایی را تهیه و مصرف کنند، ولی روزی خواهد رسید که چون اهمیت و برتری چنین محصولی مسلم شود همه در پی محصول زراعتی باشند که با کود طبیعی و حیوانی به دست آمده باشد. پس کودهای شیمیایی به طور مستقیم یکی از عوامل مولد سرطان در شهرهای بزرگ و متمدن کنونی به شمار می رود.))

 

دیدگاه شما

Feed
  1. بسیار عالی. از زحمات شما متشکریم. خدا به شما اجر و توفیق دهد

افزودن نظر


    • >:o
    • :-[
    • :'(
    • :-(
    • :-D
    • :-*
    • :-)
    • :P
    • :\
    • 8-)
    • ;-)

    معرفی

    دکتر حسین روازاده

    دارای مدرک پزشکی عمومی از دانشگاه تهران به شماره نظام پزشکی 58290

    زبان سایت

    English Arabic French German Turkish Persian

    جستجو گوگل



    در سايت احياي سلامت
    در كل اينترنت

    تبلیغات

    به زودی امکان پذیرش تبلیغات فراهم میگردد.

    سایت رسمی دکتر روازاده , طب سنتی و حجامت و احیای سلامت و درمان مشکلات ناباروری

    مرجع طب سنتی و دارو های گیاهی ، خواص حجامت مورد تایید دکتر روزاده

    خواص حجامت و خواص زالو درمانی , درمان زود انزالی و مشکلات ناباروری مورد تایید دکتر روازاده