ورود به بانک پرسش و پاسخ
بنر
بنر
بنر
پاسخ پرسش : مصرف مولتی ویتامین در بارداری - نحوه مصرف عرقیات و خوردن فالوده و بستنی در دوران بارداری چاپ فرستادن به ایمیل

آقا، 28 ساله                   
پرسش: با سلام خدمت استاد عزیز روازاده
1-با توجه به اینکه پزشکان درماه سوم،برای خانم های باردار مولتی ویتامین تجویز مینمایند،به نظر جناب عالی بهترین جایگزین برای این نوع دارو چه می باشد؟

پاسخ : براساس تحقیقات صورت گرفته در دنیا، مصرف قرصهای ویتامینی در زمان بارداری باعث عقب ماندگی ذهنی یا
mr (mental Retardation) نوزادان می شوند و بسته به نسبت میزان استفاده از این قرصها، میزان این بیماری نیز در فرزندان کم و زیاد خواهد بود.
تغذیه سالم داشته باشید و از نمک دریا دوری نکنید و موارد ذکر شده در زمینه های آب، نمک، روغن و ظروف را باید رعایت نمایید. در زمان بارداری (حتی غیر بارداری) سعی کنید سرخ کردنی نخورید. مرغهای بازار را نخورند. پختی خیلی مفید است، کباب پخته شده روی ذغال و همچنین عسل خیلی مفید است، اگر عسل پخته باشد خیلی بهتر است مانند مربی و داخل کمپوت و یا داخل غذا (مثلاً اگر در قیمه هم یک قاشق عسل ریخته شود، مزه اش را عوض نمی کند ولی می تواند یک دوای بسیار مفیدی باشد در زمان بارداری)

2-نحوه مصرف عرقیات چگونه می باشد؟


پاسخ : تقریباً عرقیات بجز عرق سنجد برای این افراد بد نیست، ولی در دوران بارداری عرق بیدمشک، عرق نعنا، چهل گیاه و گلاب بسیار مفید است و باید در این دوران همه غذاهایتان به اعتدال باشد و هر چه می خورید به تعدیل بخورید.
مصرف خرما، عسل، به و آب آهن تاب تغلیظ شده نیز توصیه می شود.

3- خوردن فالوده وبستنی برای خانم های باردار مفید است یا خیر؟
باتشکر

پاسخ : در صورتیکه حوس کرده باشند، به اندازه رفع حوس بخورند ولی مصرف زیاد فالوده و بستنی های موجود در بازار ضرر دارد چرا که هم شکر آنرا مفید نمی دانیم و هم طرز تهیه و ظروف مورد استفاده، مناسب نمی باشند.

البته بستنی جزء شیرینی های اصیل تابستانی ایرانی است و اگر از شیر خوب و به روش سنتی تهیه شده باشد مورد تایید می باشد. مخصوصاً اگر دارای طبع صفراوی هستید راحتر می توانید میل نمایید. برای درست کردن برای تهیه بستنی می توانید خودتان عسل را در مقداری آب با هر نسبت شیرینی که می خواهند حل کنید و سپس قاطی شیر کرده و مقداری زعفران، گلاب و صعلب به آن اضافه نمایید و در فریزر بگذارید تا آماده شود. می توانید مغزهایی مانند پسته و بادام را نیز به آن اضافه نمایید.
ضمناً بستنی و فالوده سالم را نیز باید به موقع و در فصل گرما مصرف نمود.
از یخ در بهشت های بازار نیز که یخ را خورد می کنند، استفاده نکنید، اگر بخواهید خودتان می توانید آب را شیرین کنید و در یک ظرف شیشه ای ریخته و درب آنرا ببندید و داخل فریزر بگذارید تا سرما از بیرون به آن بخورد و مقداری خودش را بگیرد و سفت شود و تبدیل به یخ در بهشت گردد.

 

معرفی

دکتر حسین روازاده

دارای مدرک پزشکی عمومی از دانشگاه تهران به شماره نظام پزشکی 58290

زبان سایت

English Arabic French German Turkish Persian

جستجو گوگل



در سايت احياي سلامت
در كل اينترنت

تبلیغات

به زودی امکان پذیرش تبلیغات فراهم میگردد.

سایت رسمی دکتر روازاده , طب سنتی و حجامت و احیای سلامت و درمان مشکلات ناباروری

مرجع طب سنتی و دارو های گیاهی ، خواص حجامت مورد تایید دکتر روزاده

خواص حجامت و خواص زالو درمانی , درمان زود انزالی و مشکلات ناباروری مورد تایید دکتر روازاده