ورود به بانک پرسش و پاسخ
بنر
بنر
بنر
پاسخ پرسش : رفع شوره و ریزش مژه - میگرن تنشی – شکم چاق و صورت لاغر - رفع یبوست چاپ فرستادن به ایمیل

 

خانم، 23 ساله                        
پرسش: با سلام خدمت حضرتعالی
انشاءالله که هیچ وقت از کمک کردن خسته نشوید
من دختر 23 ساله هستم ساکن مشهد
من مشکلاتی دارم که خانواده ام هیچگاه آنها را جدی نمیگیرند و برای رفعشان هم اجازه ندادند به پزشک مراجعه کنم .
من سال65 در اهواز متولد شدم.که منطقه آلوده ای بود.در همان روزهای نخست دچار مشکلاتی شدم. اول اینکه وسط زبانم سفید میشد که به تدریج و خود به خود رفع شد .و دومی که هنوز با آن درگیر هستم اینست که میان مژه هایم همیشه شوره میزند برای این مورد 2بار به متخصص مراجعه نمودم که تنها یک شامپو و یک پماد بتامتازون چشمی به من دادند و البته به این دلیل که موهایم نیز شوره دارد چند لوسیون و شامپو برای موهای سرم نیز تجویز شد. اما اینها هیچ فایده ای نداشت و به محض اینکه تمام شدند دوباره مشکلاتم شروع شد.
علاوه بر این چشمان من خشک هستند.یعنی کلا پوست خشکی دارم. طی 5-6 سال اخیر دچار ریزش زیاد مژه و ابرو هم شده ام که گاهی نقاطی کلا خالی میشود و رشد بسیار کندی دارد.
در این یکی دو ساله در چشمانم مایعی سفید رنگ جمع میشود که باد آنرا خارج کنم تا جلو دید مرا نگیرد و باعث سوزش چشمم نشود.
این شوره ها،ریزش مژه و مایع سفید بسیار مرا اذیت میکنند.
گاهی وقتی به چیزی زیاد توجه میکنم چشمانم دچار سوزش شدید میشود و غیر ارادی پر از اشک میشود به طوریکه نمیتوانم آنها را باز نگه دارم.
وقتی هم که از خانه بیرون میروم در اثر جریان هوای بیرون حتی در هوای ابری دچار سوزش خفیف و گاهی ریزش اشک میشود.
مشکل دیگرم اینست که زیاد دچار سردرد هستم.تقریبا میتوان گفت به هر دلیلی سردرد میشوم.مثل زمان مطالعه ،پای کامپیوتر و  تلویزیون،گاهی وقت بیدار شدن از خواب، وقتی که برای کاری مثل خرید به بازار میروم ،و بسیاری اوقات دیگر.اکثر اوقات این درد خفیف است اما گاهی چنان شدید میشود که از درون احساس ضعف میکنم و تمام روز از آن رنج میبرم و حتی نمی توانم بخوابم.قرص های مسکن هم هیچ تاثیری در من ندارند.
من از زمانی که کودک بودم نیز زیاد سردرد میشدم و جز خوردن قرص استامینوفن درمان دیگری انجام ندادم. تا اینکه در ن 15 سالگی به دلیل فشارهای زیاد 12 ساعت از شبانه روز دچار سردردهای بسیار شدید میشدم طوری که قادر به انجام هیچ
کاری نبودم حتی خواب. که بعد از یکسال به تدریج و خود به خود بهبود یافت .یعنی زمان آن و شدت درد کاهش یافت.
مسئله دیگر اینست که من از کودکی شکم بزرگی داشتم و همیشه از وجود آن دچار ناراحتی ام به خصوص هنگام خرید لباس.
غذای مصرفی روزانه من زیاد نیست.حدود سه ماه است ککه بعد از شنیدن سخنان بسیار ارزشمند شما شیوه تغذیه خود را تا آنجا که توانستیم تغییر دادیم.به خصوص نمک و آب و روغن.
در حال حاضر 160 قدم است و 59 وزن من.دارای استخوان بندی درشت هستم که باعث میشود وزنم را بیش از آنچه هست نشان دهم.البته تا تابستان سال گذشته 56 کیلو بودم که ناگهان به 60 رسید و با اینکه الان نسبت به آن موقع خوراکم بسیار کمتر شده اما وزنم افزایش یافته و من به سختی توانستم به 59 برسم. اما شکم من همچنان بزرگ است . تقریبا همیشه دچار یبوست هستم.متاسفانه به دلیل شرایط خانوادگی و درسهایم تحرک کمی دارم.
با وجود این وزن زیاد و هیکل نسبتا درشت اما صورت لاغری دارم که به طور ناگهانی لاغرتر از قبل هم شد و دور چشمهایم گود افتاده است.
از زمانی که وارد دانشگاه شدم استرسم افزایش یافته و بسیار هم عصبی شدم .زمانی هم که استرس دارم خود به خود وزنم بالا می رود.وقتی استرس دارم سردرد میشم و متاسفانه تنها کاری که میکنم در ان زمان خوردن است.
در ضمن اخیرا بد خواب شدم.اگر ظهر نخوابم سردرد میشوم و اگر بخوابم حتی 1ساعت ،باعث میشود شبها تا ساعت 2 بیدار باشم و چون همه خواب هستند و من کاری نمیتوانم انجام دهم باز سردرد میشوم
تمام علایقم را از دست داده ام و چیزهایی که قبلا باعث شادی من میشد اکنون تنها شاید برای ساعاتی مرا خوشحال نگه دارد .حوصله انجام هیچ کاری را ندارم.
مشکل مهم دیگر اینکه زمان مطالعه سردرد میشوم و اغلب هم خواب آلود ،حتی حس میکنم حافظه من تحلیل رفته .زمان درس خواندن دیگر نمیتوانم حواسم را به درس متمرکز کنم و دائم منحرف میشود با توجه به اینکه الان ترم آخر هستم و برای سال آینده قصد شرکت در کنکور ارشد رادارم این مورد دارد به صورت یک مانع درس خواندن برایم میشود.

تمام این مواردی که گفتم باعث افسردگی و ناراحتی بیشتر من میشود
از اینکه اینقدر طولانی شد شرمنده ام
اما خواهشمندم هر درمانی که برای این موارد لازم میدانید ارائه بفرمایید
چون همانگونه که قبلا گفتم پدر و مادرم مانع مراجعه من به پزشک هستند  و با توجه به فاصله زیاد ما از مطب شما,اگر جسارت نباشد و چون مشکلات مطرح شده ام زیاد هستند،من حاضرم مبلغ ویزیت را به هر شماره حسابی که بفرمایید  و به تعداد هر یک از سوالات جداگانه پرداخت نمایم البته اگر امکان درمان از راه دور ممکن باشد.
بسیار بسیار از شما و همکارانتان متشکرم و خدارا شکر میکنم که با شما آشنا شدم چراکه مشکلات دیگری هم داشتم که به کمک سایت و سخنرانی های جنابعالی حل شدند با آرزوی موفقیت روزافزون شما در پناه خداوند پیروز باشید.


پاسخ: جهت رفع شوره و ریزش مژه به مدت چند شب، مقداری کمی سرکه طبیعی و گلاب (یک واحد سرکه و پنج واحد گلاب)را روی مژه هایتان بریزید به طوری که وارد چشمان شما نشود (مثلاً با گوش پاک کن)،
سوزش چشم نیز از غلبه گرمی به چشم است
سفیدی تخم مرغ محلی را از زرده جدا کنید و سفیدی آن را هم داخل چشم بریزید و هم روی چشم بمالید و گاهی شبها یک یا دو قطره آبلیمو  و گاهی شبها یک یا دو قطره گلاب داخل چشمتان بریزید.
سر درد به نظر میگرن تنشی می باشد، حجامت نافع است. از دانشکده طب سنتی سوال نمایید تا در کلینیک طب سنتی حجامت کنید.
سه ماه پشت سر هم، سه بار حجامت سبک انجام دهند.
برای لاغر شدن شکم نیز برنج و آرد غیر سبوس دار را حذف کنید.
و برای مشکل لاغری صورت، باید شام حتماً خورده شود، اصلاح تغذیه نمایید و روغن سالم مصرف کنید.
برای رفع یبوست، تحرک روزانه داشته باشید و ببینید کدام یک از ملینات برای شما نافع است،
پول را هم در صورت تمایل به کمیته امداد کمک کنید.




 

معرفی

دکتر حسین روازاده

دارای مدرک پزشکی عمومی از دانشگاه تهران به شماره نظام پزشکی 58290

زبان سایت

English Arabic French German Turkish Persian

جستجو گوگل



در سايت احياي سلامت
در كل اينترنت

تبلیغات

به زودی امکان پذیرش تبلیغات فراهم میگردد.

سایت رسمی دکتر روازاده , طب سنتی و حجامت و احیای سلامت و درمان مشکلات ناباروری

مرجع طب سنتی و دارو های گیاهی ، خواص حجامت مورد تایید دکتر روزاده

خواص حجامت و خواص زالو درمانی , درمان زود انزالی و مشکلات ناباروری مورد تایید دکتر روازاده