ورود به بانک پرسش و پاسخ
بنر
بنر
بنر
پاسخ پرسش : شبه ای در خصوص منع مصرف چای و عکس حضرت امام خمینی (ره) همراه با استکان چایشبه ای در خصوص چاپ فرستادن به ایمیل

 

آقا، 43 ساله                        
پرسش: سلام ، اگر چای را انگلیسی ها به ایران آورده اند و علمای آنزمان نیز به مخرب بودن آن آگاه بودند ، اولاً این گیاه در ایران نبوده که علما بدانند که حتی الاغها به مزارع آن نزدیک نمی شدند و آن را نمی خوردند بلکه در هندوستان بوده است ثانیاً چرا علمای فعلی آن را می نوشند ؟ مگر این علما تقلبی بوده ثالثاً چرا یکی از عکسهای امام خمینی که بارها تلویزیون نیز آن را نشان داده است و در آن ایشان در حال چای ریختن از سماور و آن هم یک سماور غیر برنجی است ؟ یعنی ایشان به ضررهای چای و آنهم در یک سماور استیل واقف نبوده اند و یا درست کاری را میکرده اند که انگلیسی های ملعون آن را می خواستند ؟ لطفاً پاسخ خود را کاملاً علمی و با مدرک بفرمایید . متشکرم

پاسخ: در رابطه با چای مواردی که عرض کرده ایم بسیار واضح و روشن است. ما فقط یک اطلاع رسانی کرده ایم برای افرادی که مقلد هستند و حرف مرجعشان را گوش می کنند. مباحثه نکردیم، اگر کسانی می خواهند در این مورد مباحثه کنند این از حوصله سایت خارج است. بنده هم خیلی سوال در رابطه با مسائل مذهبی دارم که رجوع به مرجع خود می کنم چرا که وقت این را ندارم که در رابطه با درک مسائل، خودم وقت بگذارم. مثلاً اگر بخواهم بدانم چرا نماز صبح دو رکعتی است و از مرجعم بخواهم توضیح بدهند، این دیگر بحث من است آن مرجع. ما به قول حضرت علی (ع) فرصت تجربه کردن و درک کامل این موارد را نداریم، باید در این موارد مقلد باشیم.
اما این را هم بدانید که اگر فردی چایی خورد یا شما چایی در دستان حضرت امام (ره) دیدید این دلیل بر تایید ایشان نیست. مثلاً حضرت امام (ره) یاسر عرفات را بغل کرد و به ظاهر بوسید ولی آیا یاسر عرفات مورد تایید ایشان بود.
آنجاییکه حضرت علی (ع) خطاب به ابن عباس می گوید: ابن عباس تو هر آنچه که می گویی من می شنوم اما اگر من خلاف آنچه که در نزد شما درست است انجام دادم، شما باید سکوت کنید و اطاعت کنید.
ما موارد متعددی داریم که به ظاهر غلط بوده ولی انجام شده است چرا که حکومت و حاکمیت یک هدفی را دنبال می کرده است و می خواسته به هدفش برسد ولی از اصل دور نشده است.
شما نیز قبل از اینکه بخواهید حمایت از چای بکنید، چرا حمایت از مظلومی به مانند قهوه نمی کنید؟ شما چرا از خودتان سوال نمی کنید، که آیا در قهوه خانه های ما چای می فروختند؟ چه شد آن قهوه ها؟ آیا این قهوه های خارجی، همان قهوه ها هستند؟ یک نفر برای دکتر روازاده توضیح بدهد.
آیا از ده ها رقم چایی که ما داشته ایم، مانند چای بادرنجبویه، چای نسترن، چای کوهی، ریوند چینی، چای دارچین و معجون چای ها و از این قبیل چای ها که ما داشته ایم، آیا در همین زمانها که اینقدر اصرار به این یک قلم چای شده است، نمی شد یک قلم دیگر از این چای ها در کنارش باشد که دراین چند هزار سال بوده است. آیا حضرت علی (ع) چای بادرنجبویه می خوردند یا نه؟ پس چرا از این چای سخن به میان نمی آید. آیا علما در خصوص این چایی الان حرفی می زنند؟ اصلاً علما این چایی را می شناسند؟ و چون نمی شناسند، پس حضرت علی (ع) اشتباه می کرده!
یک مورد دیگر مرغ ماشینی است که شما حتماً می دانید که انگلیسی ها آورده اند و قابل تکذیب نیست. مرغ ماشینی هم مانند چای است که جای چای ها آمده است. همه چای ها بروند، قهوه هم برود و فقط یک چای شیمیایی بیاید و ما از آن دفاع کنیم. اشکال ندارد این هم باشد ولی بقیه چه شده اند!
مرغ ماشینی هم باشد ولی بقیه طیور چه شده اند؟ خروس و مرغ های رسمی چه شده اند؟ اردک چه شد؟ غاز چه شد؟ بوقلمون چه شد؟ کبوتر چه شد؟ گنجشک چه شد؟ کبک چه شد؟ بلدرچین سنتی چه شد؟ همه اینها چه شده اند؟
پس مقداری حواستان را جمع کنید، آن کسانی که چای را آورده اند، همان کسانی هستند که چای ها را بردند، قهوه را بردند. آن کسانی که مرغ ماشینی را آورند، همه مرغان و پرندگان خوراکی را بردند. آن کسانی که رب گوجه فرنگی را آورند، 20 رقم رب های خانگی ما را بردند، پس نشان می دهد اینها همه به یک شکل عمل می کنند. باید هرآنچه که ما داریم، برود و جای آن فضولات بیاید.
شما دوست عزیز نیز اگر می خواهید اطلاعات علمی اخذ نمایید، بیایید و پیگیری نمایید.


 

معرفی

دکتر حسین روازاده

دارای مدرک پزشکی عمومی از دانشگاه تهران به شماره نظام پزشکی 58290

زبان سایت

English Arabic French German Turkish Persian

جستجو گوگل



در سايت احياي سلامت
در كل اينترنت

تبلیغات

به زودی امکان پذیرش تبلیغات فراهم میگردد.

سایت رسمی دکتر روازاده , طب سنتی و حجامت و احیای سلامت و درمان مشکلات ناباروری

مرجع طب سنتی و دارو های گیاهی ، خواص حجامت مورد تایید دکتر روزاده

خواص حجامت و خواص زالو درمانی , درمان زود انزالی و مشکلات ناباروری مورد تایید دکتر روازاده