ورود به بانک پرسش و پاسخ
بنر
بنر
بنر
پاسخ پرسش : کمردرد و شکم درد شدید - به هم خوردن تعادل هنگام راه رفتن و حالت خالی شدن ناگهانی تعادل چاپ فرستادن به ایمیل

 

خانم، 41 ساله                          
پرسش: به نام خدا سلام علیکم
این نامه را پسرم که عضو سایت شماست و خیلی از شما تعریف میکند می نویسد:
اینجانب زنی 41ساله هستم و از شما تقاضا دارم در مورد مشکل کمردرد شدیدی که دارم مرا راهنمایی بفرمایید ؛
1-درد از ناحیه پایین کمر یا گودی کمر (اکثرا شب هنگام) شروع میشود که به صورت ضربانی است و در اطراف کمرم پخش میشود و قسمت باسن و ران هایم را فرا میگیرد و بعد به شکمم میزند و باعث نفخ شدید شکم میشود واین موضوع باعث احساس نیاز به دفع میشود به دستشویی میروم که با خروج گاز درد کمی بهتر میشود گاهی هم درد زیاد باعث میشود مدفوع تخلیه شود و بعد کمی بهتر میشود این درد شبها مرا از خوب بیدار میکند دکتر متخصص زنان تشخیص عفونت داده بود با مصرف داروها خوب نشدم دکتر عمومی هم رفتم ولی نتیجه کامل نگرفته ام عکس کمرم به تشخیص دکتر عمومی فاصله بین دوتا از مهره های کمرم را نشان میدهد به محل مهره ها که دست میزنم درد میگیرد و به پشتم میزند اما نه به آن شدت که شبها میگیرد . نفخ شکم را از خیلی سال پیش دارم و معمولا باخوردن هر چیزی نفخ پیدا میکنم حدود 5سال قبل عمل بواسیر کرده ام.تقریبا 80کیلو وزن دارم.



پاسخ: این موارد دو موضوع هستند، اولاً کمر دردی است که در مهره های کمرتان است، ثانیاً دردی که در ناحیه شکم و لگن شما می پیچد برای روده یتان است که احتمالاً روده تحریک پذیر دارید که باید به توصیه مربوطه برای بیماران دارای روده تحریک پذیر که در سوالات قبلی درج شده مراجعه نمایید.
در مورد مشکل کمر دردتان نیز باید معاینه شوید. مثلاً اگر دردهای مهره ای شما، با خشکی صبحگاهی همراه باشد باید منع سرد و تر را رعایت کنید.

2-از دو سال قبل زانوهایم مخصوصا زانوی سمت راست در هنگام راه رفتن یک حالت خالی کردن پیدا میکند طوری که ناگهان تعادل زانویم به هم میخورد و انگار مخالف جهت حرکت ، تا میشود و کشکک زانو به داخل میرود. پیش متخصص ارتوپدی رفتم، تشخیص آرتروز داد و فیزیوتزاپی تجویز کرد ولی تاثیری نداشت . این حالت رفته رفته شدیدتر میشود به هیچ وجه نمی توانم چهارزانو یا دوزانو بنشینم و نمازهایم را نشسته میخوانم. احساس میکنم زیر پوست زانوهایم کزکز میکند. از وقتی که کمردردم شروع شده درد زانوها هم بیشتر شده و به ساق پایم هم میرسد.
***از این که این همه توضیح دادم معذرت میخواهم/این مشکلات به خاطر چیست و چه کار باید بکنم؟ آیا ربطی به اضافه وزن دارد یا مشکل داخلی است؟ اگر آرتروز است چگونه میتوان درمانش کرد یا جلوی پیشرفتش را گرفت؟/ با تشکر فراوان


پاسخ: شما غلبه بلغم دارید. مواد غذایی سرد و تر نخورید و گرم و خشک ها را بیشتر بخورید. در میان روز نخوابید، ورزشهای سبک در حد 10 الی 20 دقیقه که عرقتان دربیاید، کمکتان می کند. 5 عدد آمپول پنی سلین یک میلیون و دویست (پنادر) را هفته ای یک عدد بزنید. تحرک نیز داشته باشید.

 

معرفی

دکتر حسین روازاده

دارای مدرک پزشکی عمومی از دانشگاه تهران به شماره نظام پزشکی 58290

زبان سایت

English Arabic French German Turkish Persian

جستجو گوگل



در سايت احياي سلامت
در كل اينترنت

تبلیغات

به زودی امکان پذیرش تبلیغات فراهم میگردد.

سایت رسمی دکتر روازاده , طب سنتی و حجامت و احیای سلامت و درمان مشکلات ناباروری

مرجع طب سنتی و دارو های گیاهی ، خواص حجامت مورد تایید دکتر روزاده

خواص حجامت و خواص زالو درمانی , درمان زود انزالی و مشکلات ناباروری مورد تایید دکتر روازاده