ورود به بانک پرسش و پاسخ
بنر
بنر
بنر
پاسخ پرسش : بی اشتهایی، تغییر ذائقه و بد غذایی کودک چاپ فرستادن به ایمیل
کودک، 2 سال و 3 ماهه  از اردکان یزد 
پرسش: rدختر 2 ساله و 3 ماهه ای دارم که 10 روزی است اشتها ندارد هیچ چیز نمی خورد حتی میوه و شیرگاو. قبلا اشتهایش خوب بود غذا و میوه اش به جا و شیر گاو خیلی دوست داشت به طوری که روزانه 800 سیسی شیر می خورد ولی نمی دانم حالاچرا غدا و شیر نمی خورد کباب خیلی دوست داشت ولی حالا می گوید بو می دهد شیر گاو خرابه بو می ده.مغز ها راهم که دوست داشت نمی خورد و موقع غذا گریه کرده می گوید دلم درد می کند و استفراغ می کند از نظرمعاینه پزشک می گوید مشکلی نداردu/a u/cنرمال است فقط به خاطر بی غذایی کتون مثبت است قرص سیپروهپتادین می خورد ولی بی فایده است.از اسپری فلوتیکازون و سیتریزین به خاطر آلرژی استفاده می کند سه ماه اول به خاطرعفونت آنتی بیو تیک مصرف می کرد.حدود 2هفته پیش درمهمانی کبابی که هنوز خام بود و صورتی بود خورد و 1هفته ای هم انبه زیاد می خورد مدفوعش زرد رنگ میباشد دندان 8 آسیا در حال نیش زدن است و دندان های قبلی اذیتی نکرد خاکشیر و کاسنی هم بهش دادم ولی افاقه نکرده است لطفا زودتر جوابم رابدهید خیلی نگرانم می ترسم تب مالت باشد چون گاهی تب هم دارد

پاسخ: اگر چیز آلوده نخورده باشد بعید است تب مالت داشته باشد. ممکن است چیزهای دیگری از قبیل خوراکیهای کارخانه ای جلوی او گذاشته اید و به او دادید (یا دیگران مثلاً در مهدکودک به او داده اند) و حالا او دیگر این غذاها را نمی خورد. چرا که به سرعت مواد خوراکی ناسالم ذائقه بچه ها را عوض می کند و دیگر غذای سالم را نمی خورند.
همچنین باید بررسی شود از لحاظ روانی شرایط بچه چه تغییری کرده است. مثلاً استرس مهدکودک یا فرزند دوم می تواند موجب چنین حالاتی بشود.
در خصوص تب، شاید بچه کمی گرم باشد و تب نداشته باشد و یا اینکه شاید یبوست دارد که باید رفع گردد.
در مورد ایرادهایی که به غذا می گیرد باید راهکاری پیدا کنید و خودتان همراه بچه غذا بخورید.
 

معرفی

دکتر حسین روازاده

دارای مدرک پزشکی عمومی از دانشگاه تهران به شماره نظام پزشکی 58290

زبان سایت

English Arabic French German Turkish Persian

جستجو گوگل



در سايت احياي سلامت
در كل اينترنت

تبلیغات

به زودی امکان پذیرش تبلیغات فراهم میگردد.

سایت رسمی دکتر روازاده , طب سنتی و حجامت و احیای سلامت و درمان مشکلات ناباروری

مرجع طب سنتی و دارو های گیاهی ، خواص حجامت مورد تایید دکتر روزاده

خواص حجامت و خواص زالو درمانی , درمان زود انزالی و مشکلات ناباروری مورد تایید دکتر روازاده