ورود به بانک پرسش و پاسخ
بنر
بنر
بنر
پاسخ پرسش : آهن گداخته در آب - رسوبات قهوه ای در آب- پودر ذغال و شاخه درخت مسواک - سرم شستشو چاپ فرستادن به ایمیل
آقا، 70 ساله از تهران
پرسش:
1. انداختن آهن گداخته در آب سرد باید باشد یا جوش؟ بنظر میرسد که اینکار انبر آهنی خاصی لازم دارد مگر اینکه شما راه حلّ مناسبی برای کار با نعل اسب گداخته داشته باشید.

پاسخ : استفاده از نعل اسب یک روش فرار از دست حاکمان زمان بوده است که خوشبختانه الان کفگیر آهنی حسوم ساخته شده است و از عطاریهای مورد تایید قابل تهیه هست. قرار دادن این کفگیر در ظروف هنگام پخت دو حسن دارد. اولاً باعث می شود درب ظرف کاملاً بسته نشود و امکان خروج بخار فاسد غذا ممکن می گردد و ثانیاً آهن مورد نیاز وارد آب جوش یا غذا می گردد.

2. با وجودی که نسخه من سه بار انداختن آهن گداخته در آب میکند، چون نتوانسته ام این کار را بکنم به جوشاندن نعل اسب در آب اکتفا کرده ام. در این روش مقدار زیادی رسوبات قهوه ای رنگ در آب تولید میشود که سعی میکنم آنرا با بهم زدن آب وارد لیوان کنم تا مصرف شود.  آیا این رسوبات را باید خورد؟

پاسخ : خیر رسوبات را نباید خورد. آنچه نیاز بدن هست یون آهن می باشد که دیده نمی شود. این رسوبات را هم اگر بخورید دفع می شود.

3.آیا اشکالی ندارد که در پودر عالی جنابعالی برای شستشوی دهان و دندان کمی هم پودر ذغال و پودر شاخه درخت مسواک (اراک)هم اضافه کنم؟
دررابطه با شاخه درخت مسواک همانطور که جنابعالی اطلاع دارید ده خاصیت مختلف برای آن از طرف رسول اکرم (ص) ذکر شده است.  امیدوارم با رهنمود های جنابعالی و معرفی آزمایشگاه مناسبی بنده بتوانم یک کار تحقیقاتی کوچکی انجام دهم تا معلوم گردد چه عناصری در شاخه های این درخت منحصر به فرد وجود دارد.

پاسخ : اشکالی ندارد و خوب هست ولی چون مردم به رنگ مشکی برای پودر شویا علاقه نشان نمی دهند این مورد را در ترکیب پودر شویا بکار نبرده ایم.
در رابطه با شاخه درخت مسواک اولین بار یک محقق عراقی اینکار را کرد و کتابی هم گویا در این خصوص نوشت و دانشکده دارو سازی دانشگاه تهران نیز در این خصوص تحقیق کرده اند و مزایای آن را به اثبات رسانده اند و محصولی تحت عنوان پرسیکا تولید کرده اند، البته شیوه فراوری آن مورد تایید ما نمی باشد.

4. آیا میشود برای تولید خانگی محلول 0.9% نمک (سرم شستشو) از نمک خوب دریاچه ارومیه استفاده کرد؟ اگر جواب مثبت است چند گرم نمک در یک لیتر آب باید ریخت؟ و این محلول تا چه مدت قابل استفاده خواهد بود؟

پاسخ : بله خیلی خوب هست و می توانید این کار را انجام بدهید. مقدار ترکیب آن را، ما خودمان اندازه دقیقی نداریم ولی باید نمک به مقداری باشد که شوری ایجاد نکند تا هیچ مشکلی ایجاد نکند. مثلاً اگر یک قاشق چای خوری نمک را در یک لیوان آب جوشیده ولرم حل کنید برای استنشاق بسیار مفید هست.
 

معرفی

دکتر حسین روازاده

دارای مدرک پزشکی عمومی از دانشگاه تهران به شماره نظام پزشکی 58290

زبان سایت

English Arabic French German Turkish Persian

جستجو گوگل



در سايت احياي سلامت
در كل اينترنت

تبلیغات

به زودی امکان پذیرش تبلیغات فراهم میگردد.

سایت رسمی دکتر روازاده , طب سنتی و حجامت و احیای سلامت و درمان مشکلات ناباروری

مرجع طب سنتی و دارو های گیاهی ، خواص حجامت مورد تایید دکتر روزاده

خواص حجامت و خواص زالو درمانی , درمان زود انزالی و مشکلات ناباروری مورد تایید دکتر روازاده