ورود به بانک پرسش و پاسخ
بنر
بنر
بنر
پاسخ پرسش : 8 سوال متفرقه (گندم را بي سبوس نخورید - آب وروغن ونمك- مولكول آهن- جایگزین سيگار و... ) چاپ فرستادن به ایمیل
آقا، 36 ساله از تهران
پرسش:
1 مي گوييد كه در سوره جمعه آمده است كه نبايد گندم را بي سبوس خورد. اين مطلب در سوره جمعه نيست. لطفاً توضيح بدهيد.

پاسخ: در تفسیر آیات این سوره چنین چیزی آمده است.

2 مي گوييد كه همة زمين و بدن انسان از آب و روغن و نمك درست شده است. آيا فلزات و سنگها نيز چنين اند؟

پاسخ: بله تمامآً چنین است و این مطلب را من نمی گویم بلکه علم قدیم می گوید و آنرا حکما با دلایل خاص ثابت کرده اند. خیلی از فلزات در نمک یافت می شوند. امروزه نیز در دروس زمین شناسی اشاره می شود که چگونه از نمکها، آهن و فلزات جدا می شود.

3 شما از مولكول آهن و طلا و مس  سخن مي گوييد درحاليكه اينها اتم اند نه مولكول. مي گوييد كه يون جرم ندارد درحاليكه چنين نيست و يون همان اتم است كه بار منفي يا مثبت پيدا كرده است.اتم آهن Fe است و يون آن با از دست دادن يك الكترونFe+   است. يون حتماً مادي است و از جنس همان فلز است و جنبه ماوراي ماده ندارد. گرچه وزن آنها بسيار كم باشد و با ترازوهاي معمولي قابل حس نباشد و نياز به ترازوهاي آزمايشگاهي و با شرايط توزين و تست مشخص باشد.

پاسخ: ما مقایسه ای کرده ایم با علم جدید. شما هم هرگونه که خودتان می خواهید تفسیر کنید. زمانی که آهن مورد نیاز بدن از فلز آهن جدا می شود این وزن ندارد و دلیلش این است که از وزن فلز آهن کم نشده است ولی وقتی آبی که فلز آهن در آن بوده است را آزمایش می کنیم می بینیم که آهن مورد نیاز بدن به آن وارد شده است. یا مثلاً حسوم یا نعل اسب را داخل خورش فسنجان می کنند، رنگ خورش سیاه می شود ولی بعد از 30 سال از وزن حسوم کم نشده است.

4 شما مخالف داروي شيميايي هستيد و پايه همه را الكل مي دانيد كه مضر است ولي براي پسر شيرخوار من شربت استامينوفن و قطره مولتي ويتامين تجويز كرديد! (توسط دكتر همكار كنار دست شما)

پاسخ: تا جاییکه امکان دارد ما از داروهای شیمیایی استفاده نمی کنیم و باید همکاران داروساز ما در تهیه داروهای گیاهی تسریع نمایند. ضمناً این نکته را به تجویز کننده آن تذکر می دهیم.

5 شما نهضتي را در تغذيه و طب مي خواهيد شروع كنيد و به ثمر برسانيد كه براي مخالفت آن هم صنفان خودتان يعني پزشكان كافي اند. براي مقابله با آن لازم است كه حرفهاي شما مستند ارائه شود و مكتوب گردد و با زبان امروزي مطرح شود و از متخصصان متعهد كمك بگيريد.
علمي  ارائه كردن مطالب به معناي علمي نبودن سخن بزرگان يا صرفاً تأييد گرفتن از غرب نيست بلكه مستند ارائه كردن داعيه هاست؛ و اين چيزي است كه در گذشته نبوده است و عوام سخن بزرگان را مقلدانه عمل مي كردند و براي مــثـــال ابن سينا نياز نمي ديده است كه بگويد چرا سيب ناشتا خوردن چنين آثاري در بدن دارد و صرفاً خواصي كه يافته نوشته است. ولي امروزه علمي نوشتن دو گونه است، گونه اول اين است كه يا بگويي اين گياهان اين خواص را بنا بر قول ابن سينا و جالينوس در اين كتب و اين صفحات و مستند به اين نسخ خطي...  دارد.گونه دوم اين است كه فرد در يك بررسي آماري خواص را مطالعه كرده باشد و شرايط آمايش و چگونگي تست و شرايط تست و نوع دستگاهها و سازنده آنها وديگر عوامل تأثير گذار را ذكر كند. برا ي مثال به مقالات Chemical Abstract  و كتاب ASTM نگاه كنيد. گونه اول صرفاً ادعايي را بيان مي كند و نهايتاً ارزش عملي دارد و زماني براي يك مجتهدِ عرصة علم ارزش دارد كه در چهارچوب معيارهاي گونة دوم درآيد مثلاً روي افراد يك جامعه آماري دارو را آزمايش كند و نتايج را تحليل كند و اين به معناي غرب زدگي نيست.

پاسخ: گرچه استفاده سرشاری از راهنمایی شما عزیزان می کنیم به استحضار می رساند که این طور نبوده است که ابوعلی سینا محسنات و دلایل را به مردم نمی گفته است.
این مطلب عین این است که ما بگوییم وقتی قاشق استیل را تولید می کنید چرا محسنات آنرا به مردم نگفته اید. این دلیل نمی شود که در خصوص قاشق استیل اطلاعات علمی وجود ندارد. تمام این اطلاعات علمی در سطح جامعه به شکل عادت و رسم و رسوم می شود و به سود و ضرر آن کسی توجه نمی کند. این رسم و رسوم ها می توانند مضر یا مفید باشند. مثلاً در مورد سماور برنجی که قدیم مورد استفاده بوده است و به شکل رسم درآمده بود، علم امروزه می گوید اصلی ترین ماده بدن اول غذای فرماندهی است که آن روی است که در آلیاژ برنج وجود دارد.
ما مطمئن هستیم که در آینده ای نه چندان دور علم امروز متوجه می شود که درست است که روی و مس مهم هستند، ولی مشروط بر اینکه به صورت این قرصهای مولکولی به مردم داده نشود. که این نشان از قوی تر بودن علم حکمای گذشته ما نسبت به علم امروزی دارد.

7 همانطور كه محتواي اسامي خالي شده است و شكر و قند و كره و ... عوض شده است براي برخورد با سيگار، شما سيگاري را معرفي كنيد كه محتواي آن توتون نباشد بلكه مواد مفيد بدن باشد . به اين ترتيب محتواي سيگار مضر عوض شود. سود مادي آن نيز شگفت انگيز است.

پاسخ: در مورد سیگار اگر ما بخواهیم سیگار جدیدی جایگزین کنیم نمی تواند جای مخدر را برای افراد معتاد بگیرد. همیشه این طور نیست که ما باید هر چیز بدی را چیز خوبی جایش بگذاریم. خیلی وقتها باید آن بد برداشته شود و دیگر حرفی از آن زده نشود.

8 شما مردم را به تحريم كارخانه ها دعوت مي كنيد. اگر اين عملي شود به معناي نابودي صنعت كشور است. بلكه كارخانه ها بايد اصلاح شوند و از مواد مضر و روشهاي مخرب استفاده نكنند. به عبارت ديگر مقصود شما ترك همه كارخانه ها نيست چراكه همين نمك درياي پيشنهادي شما در كارخانه بسته بندي مي شود. و يا تهيه روغن كنجد و زيتون و. لذا شما بايد به گونه اي مسأله را طرح كنيد كه گواه بر مخالفت شما با شيوه هاي غلط كارخانه اي باشد نه مخالفت با صنعت.

پاسخ: بله پیشنهاد خوبی کردید و همانطور که بیان کردید ما فی نفسه با کارخانه ها و صنعت مخالف نیستیم. بحث ما نحوه تولیدات و فراوری مواد غذایی می باشد که باید به گونه ای تغییر یابند که خروجی کارخانه های ما ارزشمند و مفید باشند.
 

معرفی

دکتر حسین روازاده

دارای مدرک پزشکی عمومی از دانشگاه تهران به شماره نظام پزشکی 58290

زبان سایت

English Arabic French German Turkish Persian

جستجو گوگل



در سايت احياي سلامت
در كل اينترنت

تبلیغات

به زودی امکان پذیرش تبلیغات فراهم میگردد.

سایت رسمی دکتر روازاده , طب سنتی و حجامت و احیای سلامت و درمان مشکلات ناباروری

مرجع طب سنتی و دارو های گیاهی ، خواص حجامت مورد تایید دکتر روزاده

خواص حجامت و خواص زالو درمانی , درمان زود انزالی و مشکلات ناباروری مورد تایید دکتر روازاده