ورود به بانک پرسش و پاسخ
بنر
بنر
بنر
پاسخ پرسش : فاصله مناسب بین خوردن آب با غذا - قطعات استیل - حل کردن عسل در آب ولرم -دم نوش- به لیمو چاپ فرستادن به ایمیل
خانم، 27 ساله از قم
پرسش 1: بعد از خوردن شربتهای مفید و چای گیاهی تا چه مدت از خوردن غذا خودداری کنیم بعد از غذا تا چه مدت آب یا شربت یا چای گیاهی نخوریم؟ همین سوال رو در مورد تنقلات مفید و میوه دارم که قبل و بعد خوردن اینها با چه فاصله ای نوشیدنی خورده نشود؟
پاسخ : نیم تا یک ساعت قبل از غذا و یک تا دو ساعت بعد از غذا (بسته به نوع غذا و مزاج شخص و قدرت هضم کنندگی معده اشخاص) توصیه می شود از خوردن نوشیدنی ها خودداری نمایید. البته اگر غذا مانند نون پنیر خشک باشد خوردن مقداری آب یا نوشیدنی بعد از غذاهای خشک وتنقلات بلامانع است ولی بلافاصله بعد از خوردن غذا و میوه های آب دار به هیچ وجه خوردن آب یا هر نوع نوشیدنی سفارش نمی شود.
پرسش 2: در مورد ظروف بسیاری از چیزهایی که در منزل داریم استیل هستند و مثل قاشق و قابلمه امکان مسی یا برنجی بودنشان نیست مانند رنده گوش کوب نمکدان های پلاستیکی که سر آنها استیل است یا تیغه های مختلف وسایل برقی مثل مخلوط کن. استفاده از اینها چقدر مضر است و نوع ضررش چیست ؟ ضمنا راهنمایی کنید ما چه کنیم؟
پاسخ : عمدتاً اگر پخت و پز در آنها انجام نشود و مواد طولانی مدت با آنها در تماس نباشد، آنچنان ضرر خاصی نخواهد داشت.

پرسش 3: در مورد عسل که میفرمایید اشکالی ندارد جوشیده شود یا در آب یا شیر جوشیده حل شود از یکی از عطاریهای مورد تایید شما پرسیدم گفتند خواص عسل کم میشود باید ولرم باشد و اینکه عسل مصفی شرایط خاصی مانند اینکه آب و عسل مساوی باشند و... دارد که مردم آگاه نیستند. بالاخره بهتر است عسل جوشیده شود همراه چایهای گیاهی و ... یا خیر بعد ولرم شدن اضافه کنیم؟

پاسخ : بله اگر عسل در آب ولرم حل شود بهتر است. (تا اینکه آب در حال جوشیدن باشد) . چای گیاهی هم که ریختید بعد از مدت کوتاهی که از گرمای شدید افتاد، به آن عسل اضافه نمایید.
در مورد عسل مصفی نیز طبق دستور تهیه آن باید درست شود و عسل هم مستقیماً نجوشانید.

پرسش 4:در مورد نوع دم کردن چای به لیمو ابهامی دارم آیا منظور شما این است که از همان ابتدا مثل دستوری که در مورد بادرنجوبه دادید عمل نشود (که همراه با آب بجوشد و بعد دم بکشد) در مورد به لیمو  اول آب را جوش آورده و بعد آنرا اضافه کنیم تا دم بکشد یا مثل بادرنجوبه از ابتدا آب و به لیمو را در قوری بریزیم تا باهم به نقطه جوش برسند؟
پاسخ : در مورد به لیمو  اول آب را جوش آورده و بعد آنرا اضافه می کنیم و باید با شعله غیر مستقیم دم بکشد. (مثلاً روی کتری که خود در حال جوش است قوری مربوطه را قرار می دهیم تا غیر مستقیم دم بکشد)

پرسش 5: در مورد بعضی چایهای گیاهی نوشته اید باهم بجوشند و بعد ده دقیقه دم بکشد سوالم این است که اگه یکساعت آب و گیاه جوشید دیگر چه نیازی به مرحله دوم دم کشیدن دارد؟
پاسخ : با دم کشیدن رنگ و طعم چای بهتر می شود و به اصلاح چای جا می افتد.

پرسش 6: از کجا بفهیم گیاهی کاملا دم کشیده آیا همین که گیاه از روی سطح آب به پایین قوری رفت علامت درستی است؟
پاسخ : بله تقریباً علامت درستی هست.

پرسش 7: دم کردن چای گیاهی در ظرف مسی یا برنجی یا قوریهای معمولی پیرکس با درب پلاستیکی را توصیه میکنید و اگر از پیرکس استفاده شود اشکالی دارد؟
پاسخ : قوری یا ظروف مسی یا برنجی بدون درپوش پلاستیکی توصیه می گردد. می توانید بجای درب پلاستیکی از یک نعلبکی چینی بجای درب قوری استفاده کنید.
 

معرفی

دکتر حسین روازاده

دارای مدرک پزشکی عمومی از دانشگاه تهران به شماره نظام پزشکی 58290

زبان سایت

English Arabic French German Turkish Persian

جستجو گوگل



در سايت احياي سلامت
در كل اينترنت

تبلیغات

به زودی امکان پذیرش تبلیغات فراهم میگردد.

سایت رسمی دکتر روازاده , طب سنتی و حجامت و احیای سلامت و درمان مشکلات ناباروری

مرجع طب سنتی و دارو های گیاهی ، خواص حجامت مورد تایید دکتر روزاده

خواص حجامت و خواص زالو درمانی , درمان زود انزالی و مشکلات ناباروری مورد تایید دکتر روازاده