ورود به بانک پرسش و پاسخ
بنر
بنر
بنر
توصیه بهداشتی : استفاده از ضد آفت طبیعی به عنوان جایگزین سموم شیمیایی برای آفت زدایی گیاهان و طرز تهیه چاپ فرستادن به ایمیل

اگر جانور موذی موجود روی درخت را می خواهید از بین ببیرید و سمپاشی نمایید، به جای سموم شیمیایی از ترکیب ذیل بسازید و با آن درختان را آفت زدایی کنید. قابل ذکر است که این ترکیب بدون هیچ گونه عارضه ای تمامی آفات را از بین می برد.

لازم به ذکر است این دستورالعمل شکل ساده ای از ضد آفت می باشد که به صورت خانگی قابل تهیه است ولی ترکیبات کاملتری به عنوان ضد آفت آماده شده است که جهت اخذ آن باید با دفتر جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران به شماره تلفن 02166427589 تماس حاصل نموده و هماهنگی نمایید.

 

یک واحد آب تنباکو، یک واحد آب اسفند و پنج واحد آب آهک را با روشی که شرح داده می شود، تهیه و با هم ترکیب نمایید و ترکیب بدست آمده را در 50 لیتر آب حل کرده و در سمپاش ریخته و به درختان بپاشید.


طرز تهیه آب آهک :
مقداری آهک را در آب حل نمایید تا شیری رنگ شود و آنرا هم بزنید تا رنگ شیر شود. قسمت شیری رنگ ترکیب بدست آمده ( نه قسمتی که ته نشین شده) را جدا نمایید. ترکیب شیری رنگ جدا شده را آب آهک می گویند.

طرز تهیه آب اسفند:
یک کیلو اسفند را در پنج لیتر آب گرم به مدت 12 تا 24 ساعت بخوابانید و سپس آنرا صاف نمایید، آب حاصله را آب اسفند گویند.

طرز تهیه آب تنباکو:

یک کیلو تنباکو را در پنج لیتر آب گرم به مدت 12 تا 24 ساعت بخوابانید و سپس آنرا صاف نمایید، آب حاصله را آب تنباکو گویند.

 

دیدگاه شما

Feed
  1. به طور کلی حشرات با اندام دهانی مکنده مانند شته ها ، سفیدبالک ها ، تریپس ها و همچنین کنه های گیاهی نسبت به این حشره کش بسیار آسیب پذیرند . دوام نیکوتین روی گیاهان کم بوده و به سرعت زیر تابش نور خورشید تجزیه پذیر است اما در هر حال بخاطر سمیت شدید برای موجودات و اثر منفی روی دشمنان طبیعی آفات در کشاورزی ارگانیک استفاده نمی گردد.
  2. نیکوتین

    نیکوتین ماده موثره گیاه تنباکو یا همان Nicotiana spp. است که به صورت خالص از برگ ها و ساقه های خشک شده گیاه استخراج می گردد . نیکوتین خالص سمی ترین حشره کش گیاهی است که علاوه بر حشرات برای پستانداران نیز بسیار خطرناک است . نیکوتین به راحتی از طریق پوست جذب شده و در مقادیر بالا موجب اختلال شدید در سیستم اعصاب مرکزی ، فلج شدن عضلات تنفسی و در نهایت مرگ حشره می شود . این حشره کش به صورت نیکوتین سولفاته 40 درصد عرضه شده که نسبت به نیکوتین خالص دارای پایداری بیشتری و باید به مقدار توصیه شده با آب و اسپری مخلوط شود .

افزودن نظر


    • >:o
    • :-[
    • :'(
    • :-(
    • :-D
    • :-*
    • :-)
    • :P
    • :\
    • 8-)
    • ;-)

    معرفی

    دکتر حسین روازاده

    دارای مدرک پزشکی عمومی از دانشگاه تهران به شماره نظام پزشکی 58290

    زبان سایت

    English Arabic French German Turkish Persian

    جستجو گوگل



    در سايت احياي سلامت
    در كل اينترنت

    تبلیغات

    به زودی امکان پذیرش تبلیغات فراهم میگردد.

    سایت رسمی دکتر روازاده , طب سنتی و حجامت و احیای سلامت و درمان مشکلات ناباروری

    مرجع طب سنتی و دارو های گیاهی ، خواص حجامت مورد تایید دکتر روزاده

    خواص حجامت و خواص زالو درمانی , درمان زود انزالی و مشکلات ناباروری مورد تایید دکتر روازاده