ورود به بانک پرسش و پاسخ
بنر
بنر
بنر
پاسخ پرسش : غذا خوردن و نحوه چگونگی رفتار در مهمانی هایی که اصول تغذیه سالم را رعایت نمی کنند چاپ فرستادن به ایمیل

آقا، 23 ساله                        
پرسش: سلام .
خواستم بپرسم آقای دکتر که من حدود 60 درصد از کارهایی که شما گفته اید انجام میدهم .حالا تکلیف ماها چی است که به خونه قوم خویشان می رویم غذای آنجا را بخوریم یا نه .
چایش چای سیاه است . غذا ها تو ظروف آلومینیم و تفلن پخته شده است . از روغن نباتی یا همین روغن های توبازار غذاها سرخ شده است . چه کنیم ؟
هر چه هم میگوییم این ها بد است .نخورید.سرطان زاست وووو باور ندارن یا اصلا گوش نمیدن . و ما رو به مسخره میگیرن .
نظر شما چیست ؟



پاسخ :   شما برای بنده مثل اقوام می مانید، من هم اگر می خواستم به منزل شما بیایم این مشکل را داشتم ولی به این فکر افتادم که قبل از اینکه به منزل شما بیایم، شما را راهنمایی کنم. علت اینکه باور نمی کنند به خاطر نوع برخورد شما و چگونگی انجام امر به معروف است. شما برای راهنمایی افراد در این زمینه دو اقدام انجام دهید. یکی اینکه مطالب را به طور غیر مستقیم بگویید، یکی اینکه CDها را بدون اینکه نظر بدهید، در اختیارشان قرار دهید، فقط نظرتان در مورد تاثیر روی خودتان بگویید، مثلاً بگویید روی من خیلی تاثیر گذاشته است، فکر می کنم خوب باشد شما هم گوش کنید، شما مستقیماً نظر خودتان را ندهید. مطلب دیگر این است که وقتی شما می روید مهمانی، مثل کسی که بیماری قندی است و می گوید قند نمی توانم بخورم برای من در صورت وجود، توت بیاورید، اینجا هم بحث سلامتی است و اگر خلاف تغذیه سالم می بینید، مثلاً می توانید بگویید وقتی منزل شما می آییم بجای مرغ هورمونی برای ما آب گوشت یا غذای خورشتی درست کنید و اگر یکبار رفتید دیدید مرغ درست کرده اند، عذرخواهی کنید و بگویید نان و پنیر یا ماست بیاورید ما بخوریم، قطعاً دفعه بعد که بروید، چون میزبان دوست دارد از مهمان خوب پذیرایی کند، خواهید دید جلب رضایت شما را خواهند کرد.


 

معرفی

دکتر حسین روازاده

دارای مدرک پزشکی عمومی از دانشگاه تهران به شماره نظام پزشکی 58290

زبان سایت

English Arabic French German Turkish Persian

جستجو گوگل



در سايت احياي سلامت
در كل اينترنت

تبلیغات

به زودی امکان پذیرش تبلیغات فراهم میگردد.

سایت رسمی دکتر روازاده , طب سنتی و حجامت و احیای سلامت و درمان مشکلات ناباروری

مرجع طب سنتی و دارو های گیاهی ، خواص حجامت مورد تایید دکتر روزاده

خواص حجامت و خواص زالو درمانی , درمان زود انزالی و مشکلات ناباروری مورد تایید دکتر روازاده