ورود به بانک پرسش و پاسخ
بنر
بنر
بنر
پاسخ پرسش : توصیه برای میزان و نحوه روشنایی در شب و عدم استفاده از لامپ های کم مصرف چاپ فرستادن به ایمیل

 

آقا، 23 ساله            
پرسش: سلام شما میگوییید لامپ کم مصرف کوری میاره.روی اعصاب تاثیر دارد و اشعه اش سرطان زاسا . حالا شما کدام لامپ توصیه میکنید برای خانه و مغازه . و چند ولت باشد .تشکر



پاسخ: لامپهای کم مصرف خیلی مضر هستند و اگر هم در خانه ای بشکند باید همه افراد را از آن خانه (مخصوصاٌ بچه ها را) خارج کرد و کسی که آن محل را تمییز می کند باید حتماً ماسک بزند و با دستکش این کار را بکند و از جارو برقی هم استفاده نکنید (چرا که از فن پشت جارو، اکسید جیوه در هوا پخش می شود) و تا چند روز در آن محل باید کسی نباشد.
لامپهای کم مصرف (حتی در حالت سالم بودن) چون اکسید جیوه دارد، وقتی لامپ گرم می شود، بخارات جیوه در فضا پخش می شود. در مغازه و منازل از لامپهای مهتابی و یا معمولی بسته به وسعت محیط استفاده کنید و برای کارهای ظریف و دقیق مانند مطالعه نیازی نیست کل محیط را روشن کنید، بلکه با استفاده از چراغهای مطالعه فقط نور را به محل مورد کار بتابانید.
ضمناً روشنایی زیاد در شب با توجه به اینکه شب باید نور ملایم و آرامش بخش داشته باشد نیز مضر است و لزومی ندارد وقتی ما کار دقیقی نمی کنیم، آلودگی شدید نوری را ایجاد و به خودمان تحمیل کنیم و باید طوری برنامه ریزی کنیم که کارهای دقیق را در شب حتی الامکان انجام ندهیم. با رعایت این موارد هم در مصرف برق صرفه جویی کرده اید وهم به سلامت خود و خانوداه تان لطمه نزده اید.


 

معرفی

دکتر حسین روازاده

دارای مدرک پزشکی عمومی از دانشگاه تهران به شماره نظام پزشکی 58290

زبان سایت

English Arabic French German Turkish Persian

جستجو گوگل



در سايت احياي سلامت
در كل اينترنت

تبلیغات

به زودی امکان پذیرش تبلیغات فراهم میگردد.

سایت رسمی دکتر روازاده , طب سنتی و حجامت و احیای سلامت و درمان مشکلات ناباروری

مرجع طب سنتی و دارو های گیاهی ، خواص حجامت مورد تایید دکتر روزاده

خواص حجامت و خواص زالو درمانی , درمان زود انزالی و مشکلات ناباروری مورد تایید دکتر روازاده