ورود به بانک پرسش و پاسخ
بنر
بنر
بنر
پاسخ پرسش : حساسیت به سرما، زردی و ورم کلیه، خروپف کردن و درمان سرما خوردگی نوزادان – مصرف ویتامین چاپ فرستادن به ایمیل

نوزاد، یک ماهه
پرسش: سلام علیکم من در سایت جستجو کردم ولی مطلبی که تخصصا در مورد نوزاد یک ماهه باشد نبود (با توجه به این که دستورات داده شده به دیگران را نمی شود تماما در مورد نوزاد انجام داد )
سوال اول - اینکه فزند من از روز اول ، پزشکان ماما گفتند که طبع سرمایی دارد و خیلی به سرما حساس است حتی همان روز اول سرما او را گرفت ( به گفته ماما) و هر چه می خورد را می ریخت و مجبور به شستشوی معده شدن البته من اهل تلقین نیستم ولی در این یک ماهه عملا متوجه شدم که هر وقت هواسرد ( 22 درجه منظور است ) و یا اتاق سرد می شود( 25 درجه منظور است ) یا در مهمانی ها حرف دیگران را گوش داده و لباس او را در می آوریم ( با توجه به دمای حدود 20 درهوای فعلی شب های شمال ) بچه شیر می ریزد تا او را دوباره گرم کنیم ( مثلا دمای اتاق را به 28 تا 30 برسانیم یا کلاه دستکش و جوراب بپوشیم این طبیعی است یا غیر طبیعی و اگر غیر طبیعی است عوامل آن و درمان چیست ؟



پاسخ: عسل به بچه بدهید. اگر شیر مادر می خورد، مادر گرمی بخورد. با روغن گرم نیز تن بچه را ماساژ دهید و بچه را حمام گرم ببرید و بعد از استحمام نیز خوب بپوشانیدش.

سوال دوم- در روز دوم کودک ،در ادرار او خون مشاهده شد ( در حد لک بر روی پوشک بچه ) و باتوجه به اینکه کمی زردی داشت ( زردی 13 بود با توجه به اینکه بعضی ها 20 تا 23 بودند ) به او شیر خشت و ترنجبین دادیم و این خون یک روز قبل از دادن ایندو مشاهده شد و تا زمان تمام شدن ایندو ادامه داشت (حدود 5 روز ) بعد هم زردی به ظاهر خوب شد و دیگر خون هم ندیدیم ولی ازمایشات را انجام دادیم و مشخص شد که یکی از کلیه های او در حد بسیار کم ورم دارد به قدری که دکتر ها گفتند معتنی به نیست و فقط باید با آزمایشات مواظب باشید که بد تر نشود . سوال این است که آیا عامل خون ریزی زردی بود ؟ ( خون موجود در معده کودک {زمانی که در رحم بوده به معده او رفته بدلیل رژیم غذایی بد فعلی جامعه} که با شیر مادر مخلوط می شود و عارضه زردی هم دارد که با شیر خشت و ترنجبین احتمال خروج آن هست ) یا عامل آن همین مسئله ورم کلیه هست؟ لطفا در درمان راهنمایی فرمایید

پاسخ: اگر تکرار نشده خیلی جای نگرانی ندارد. می تواند برای سردی ترنجبین باشد. عسل با شیر گاو به بچه بدهید، مادر غذای سالم و مقوی بخورد و مراقب باشید تا بچه یبوست نگیرد.

سوال سوم - پسر من از روزهای اول بدنیا آمدنش در هنگاه خواب معمولا و گاهی اوقات در بیداری از بینی او حالت خر و پف (البته نه به معنای واقعی آن در بزرگسالان )می آید خصوصا موقعی که نفس عمیق می کشد یا در خواب به حالت رفع خستگی دستان خود را کنار گوش برده و سینه خود را به طرف بالا منحنی می کند صدای نفسش که حالا حرف ( خ ) هست از بینی اوبیشتر می آید و الان که سرما خورده بیشتر شد به طوری که نمی تواند نفس بکشد و دهانش را باز می کند و چون نمیتواند و نمیداند که از دهان نفس بکشد گریه می کند . بعد 30 ثانیه دماغش کمی باز می شود و آرام می شود. عامل آن چیست و لطفا راهنمایی موقت در سرما خوردگی و دائم در از بین رفتن خر و پف بنمایید . با توجه به این که خر و پف عوارض قلبی و خونی زیادی دارد

پاسخ: خیلی نگران نباشید. تغذیه مادر خوب باشد و به بچه داروهای شیمیایی ندهید و مادر هم دم کرده چای کوهی بخورد.

سوال چهارم - در سرما خوردگی بزرگ سال فرمودید آب نمک پونه نعنا و ... ولی در نوزاد که زیاد نمی شود به او داد و اصلا دادن به او بسیار مشکل است ( با توجه به اینکه از شیشه پستانک و قطره چکان اصلا استفاده نمی کنیم )چه باید کرد مثلا از طریق مادر می شود؟

پاسخ: خوردن دم کرده نعنا و پونه توسط مادر، می تواند برای نوزاد موثر باشد. استنشاق آب نمک نیز برای بچه ممنوع است.

سوال پنجم - دادن ویتامین هایی مثل آهن و آد به کودک را یقینا توصیه نمی کنید. آیا این موارد با شیر مادر کفایت می کند و حساسیت پزشکان ماما به تجویز آن برای عموم (غیر از موارد خاص) امری بی جا است یا با جا؟ و اگر با جا هست راهی هست که مستقیم خود ویتامین های آد و آهن را به کودک یا مادر داد یا همان مصرف غذایی کفایت می کند؟

پاسخ: مادر اگر رژیم غذایی خوبی داشته باشد، کفایت می کند ولی عرق آهن را می توانید با قاشق به بچه بدهید.
ویتامین D را نیز با قرار دادن بچه در معرض نور مستقیم آفتاب مفید است.
ضمناً توصیه می شود مادر آشهای حاوی قلم گوسفندی نیز میل کند.

آخر کلام - می گویند پزشک محرم است من این مطلب را تعمیم داده و طبیب را محرم اسرار نیز می دانم آقای دکتر روا زاده بنده از نظر بوجه مالی بسیار در حد ظعیفی هستم به طوری که گاهی برای رسیدن به کلاس درسم کرایه ماشین ندارم و یک هزار تومانی از دوستان قرض می گیرم و در زمان شهریه ( حوزه علمیه ) بر می گردانم با توجه به این مطلب مصرف غذایی ما نمی توان در حد اعلا از نظر کفیت باشد و این یقینا در بارداری تاثیر گذاشته و حال نیز در شیر تاثیر می گذارد و احتمالا درمان های شمانیز به بودجه ما نمیرسد ( مثلا قیمت یک کیلو عسل طبیعی کوهی که از ییلاق شمال تهیه کنم حدود 30 هزار تومان هست که این تقریبا یک سوم کل خرج یک ماه مصرفی من هست لطفا با توجه به این مطلب من را راهنمایی فرمایید دست مهربان شما عزیز گرامی را می بوسم که به شیعیان علی (ع)کمک می کنید . والسلام الله علیک

پاسخ: با داشتن یک مدیریت خوب مالی می توانید از درآمد خود حداکثر استفاده را ببرید و درست هزینه نمایید. ضمناً عسل خوب را کیلویی حدود دوازده هزار تومان می توانید تهیه کنید.

 

معرفی

دکتر حسین روازاده

دارای مدرک پزشکی عمومی از دانشگاه تهران به شماره نظام پزشکی 58290

زبان سایت

English Arabic French German Turkish Persian

جستجو گوگل



در سايت احياي سلامت
در كل اينترنت

تبلیغات

به زودی امکان پذیرش تبلیغات فراهم میگردد.

سایت رسمی دکتر روازاده , طب سنتی و حجامت و احیای سلامت و درمان مشکلات ناباروری

مرجع طب سنتی و دارو های گیاهی ، خواص حجامت مورد تایید دکتر روزاده

خواص حجامت و خواص زالو درمانی , درمان زود انزالی و مشکلات ناباروری مورد تایید دکتر روازاده