ورود به بانک پرسش و پاسخ
بنر
بنر
بنر
پاسخ پرسش : چند نکته در خصوص فرمایشات استاد صمدی آملی چاپ فرستادن به ایمیل

آقا، 24 ساله از قائم شهر       
پرسش: با سلام. چند مورد در سخنرانی های استاد صمدی آملی وجود داشتند که با گفته های شما تناقض دارند.
یکی استفاده نکردن از روغن دنبه است. که بیان فرمودند که دنبه در بدن خود گوسفند جدای از بدن ذخیره می شود و در قسمتی مجزا ذخیره می شود. استفاده از این دنبه در انسان نیز باعث ذخیره شدن آن در دور شکم و دور قلب می شود. (البته این مورد را خودم شخصا حضور نداشتم و به طور دقیق مطمئن نیستم.)
مورد دیگر این که فرمودند نباید به هیچ عنوان از ترشی نارنج که در بعضی مناطق مازندران مرسوم است استفاده نمود. چون چیزی که از جوشاندن نارنج بدست بیاید، در تمام بدن می گردد و همه ی مریضی های درمان شده بدن را دوباره فعال می کند.
شما در سخنرانی های خود در مورد رب، به رب نارنج هم اشاره فرموده بودید.
از جمله دستورات طبی دیگر که در سخنرانی های شما ندیدم، نخوردن چند نوع میوه با هم بود (که می توان از یک نوع را هر چقدر خواست خورد، اما نباید میوه ها با هم خورده شود).همچنین اینکه نباید در شب از حبوبات استفاده کرد، البته بجز عدس.
و دستورات طبی که در جلد دوم کتاب طهارت موجود هستند.
در ادامه نکاتی که آقای صمدی آملی در مورد مطالب طبی فرموده اند، این است که آبی که در آفتاب مانده باشد باعث پیسی می شود. بنابراین باید از استخرهای روباز و نوشیدن آبی که (مثلا در شلنگ) در آفتاب گرم می شود خودداری کرد.

 

 

 

پاسخ: اولاً شما سند بیاورید در مورد رب نارنج، این رب از چندین قرن استفاده می شده است.
شاید سند ایشان بر اساس طب جدید باشد. خیلی از این موارد که ما پیگیری کردیم، مشخص شد که در طب جدید مطرح شده اند و این عزیزان در سخنرانی های خود به آنها اشاره کرده اند.
در مورد دنبه در قرآن نیز اشاره شده است که برای تنبیه قومی، خداوند دنبه را از آنها می گیرد. ضمناً تا چند دهه پیش دنبه از گوشت گران تر بوده است و ارزش بیشتری برای آن قائل بودند.
دنبه در دستورات دارویی نیز به عنوان ضد افسردگی مطرح می باشد.
دلیل دیگر اینکه ما در علم جدید می بینیم با دنبه شدیداً برخورد می شود و با توجه به اینکه در علم جدید ما فقط دشمنی ها را شاهد هستیم، اگر قرار بود به ما لطف کنند، می گفتند دنبه بخورید، چون دشمنی می کنند می گویند دنبه نخورید، همانگونه که در مورد کله پاچه بد می گویند.
این که ما چیزی را نگفته ایم شما متذکر می شوید تا ما در سخنرانی های خود به آن اشاره کنیم. در مورد خوردن میوه نیز ما در سخنرانی هایمان اشاره کرده ایم که چند نوع میوه را با هم نخورید. شاید در سخنرانیهایی که شما شنیده اید ما نگفته ایم.
در مورد آبی که در آفتاب مانده باشد نیز سند ارائه نمایید تا ما بدانیم طب جدید می گوید یا منبع معتبری به آن اشاره داشته اند.

 

معرفی

دکتر حسین روازاده

دارای مدرک پزشکی عمومی از دانشگاه تهران به شماره نظام پزشکی 58290

زبان سایت

English Arabic French German Turkish Persian

جستجو گوگل



در سايت احياي سلامت
در كل اينترنت

تبلیغات

به زودی امکان پذیرش تبلیغات فراهم میگردد.

سایت رسمی دکتر روازاده , طب سنتی و حجامت و احیای سلامت و درمان مشکلات ناباروری

مرجع طب سنتی و دارو های گیاهی ، خواص حجامت مورد تایید دکتر روزاده

خواص حجامت و خواص زالو درمانی , درمان زود انزالی و مشکلات ناباروری مورد تایید دکتر روازاده