ورود به بانک پرسش و پاسخ
بنر
بنر
بنر
پاسخ پرسش : توصیه های بهداشتی برای افرادی که با کامپوتر کار می کنند چاپ فرستادن به ایمیل
آقا، 21 ساله از تهران
پرسش: سلام خدمت دکتر روازاده و دیگر عزیزان . در مورد حفظ سلامتی در موقع استفاده از رایانه سوال داشتم . چون بنده بیشتر ساعات روز به خاطر کار و درس با رایانه سروکار دارم . و در معرض خطرات شدید آن قرار دارم . حتی چند روز قبل شبکه خبر اعلام کرد افرادی که لپ تاپ را روی پا قرار میدهند بیشتر در معرض عقیم شدن قرار می گیرند .
حالا می خواستم بدانم چه راه کارهایی برای مقابله با خطرات رایانه وجود دارد ؟
بنده یک مثال می زنم. دکتر روازاده در سخنرانی هایشان ورزش چشم را آموزش دادند (بستن چشمان و مالیدن پشت انگشت به پلک). این توصیه بسیار عالی است و ممکن است برای مقابله با خستگی و ضعیف شدن چشم در برابر مانیتور موثر باشه . یا من قبلا جایی شنیده بودم پس از هر 20 دقیقه نگاه به مانیتور باید مدت کوتاهی به یک نقطه ی دور نگاه کرد . این موارد به نظر بنده برای مقابله با خطرات چشمی موثر است . برای گوش نیز به نظر بنده بهتر است از هدفون های بزرگ به جای هدفون هایی که درون گوش وارد می شوند استفاده کرد . برای محافظت بدن نیز بنده چند سال قبل از استاد دباغ چیان (روانشناسی اسلامی) شنیده بودم برای از بین بردن الکتریسیته مثبتی که از دستگاه های الکترونیکی وارد بدن می شود باید از حنا و نمک استفاده کرد و مخلوط آنها را به بدن مالید و سپس شست .
حالا میخواستم صحت این موارد را از شما بپرسم و همچنین توصیه های شما را بدانم .با تشکر .

پاسخ: کامپیوتر یک وسیله الکترومغناطیسی می باشد و تاثیرات منفی دارد و ممکن است روی سلولهای جنسی که خیلی حساس هستند نیز تاثیر بد بگذارند. وسایل الکترومغناطیسی سودازا هستند. کامپیوتر اثرات پیر چشمی نیز دارد و  توصیه می شود بین ساعت استفاده با آن فاصله بگذارید و بیشتر از 45 دقیقه (بر اساس نظر طب امروزی) پیوسته با آن کار نکنید. سبزی تازه و میوه باید زیاد بخورید و بهداشت چشمتان را کاملاً رعایت کنید و تزریق عسل به چشمتان را داشته باشید و پس از مدتی نگاه به صفحه کامپیوتر به نقطه ای دور خیره شوید و نگاه کنید و چشمتان را در تاریکی مطلق استراحت بدهید و از لامپهای کم مصرف به هیچ وجه استفاده نکنید. از بلندگو بجای هدفون استفاده کنید البته هدفون های بزرگ آسیبشان کمتر است. از چراغ خوابهای نمک کنار کامپیوترتان استفاده کنید تا الکتریسیته مثبتی که در هوا هست را جذب کنند. البته در ساعات طولانی نباید این چراغ خوابهای نمک،روشن باشند چرا که دچار سر درد می شوید.
مالیدن حنا و نمک نیز به نظر چیز خوبی می آید.
 

معرفی

دکتر حسین روازاده

دارای مدرک پزشکی عمومی از دانشگاه تهران به شماره نظام پزشکی 58290

زبان سایت

English Arabic French German Turkish Persian

جستجو گوگل



در سايت احياي سلامت
در كل اينترنت

تبلیغات

به زودی امکان پذیرش تبلیغات فراهم میگردد.

سایت رسمی دکتر روازاده , طب سنتی و حجامت و احیای سلامت و درمان مشکلات ناباروری

مرجع طب سنتی و دارو های گیاهی ، خواص حجامت مورد تایید دکتر روزاده

خواص حجامت و خواص زالو درمانی , درمان زود انزالی و مشکلات ناباروری مورد تایید دکتر روازاده