ورود به بانک پرسش و پاسخ
بنر
بنر
بنر
پاسخ پرسش : مصرف ملینات و مسهلات برای درمان یبوست چاپ فرستادن به ایمیل

آقا، 25 ساله                     
پرسش: اینجانب در سن 17 سالگی دچار بواسیر شدم که در ان زمان طبق تشخیص پزشک عمل کردم و مدت 3 سال خوب بودم ولی بعد از ان هنگام یبوست خیلی اذیت میشدم و حس می کردم که مقعد بنده تنگ شده است و تقریبا دوسال است که هنگام یبوست خونریزی می کنم و باید چندین روز غذاهای ملین بخورم تا خوب شود ولی الان مدت دو ماه است که یبوست مداوم می گیرم و به همین دلیل درد شدید و خونریزی زیاد دارم برای درمان یبوست دم کرده فلوس یا دم کرده برگ سنا و گل قرمز می خوردم ولی تا زمانی که می خورم خوب است و همین که رها می کنم دوباره یبوست میگیرم. ضماد بواسیر را از عطاری شما گرفتم و استعمال کردم فایده نداشت. پماد داخل مقعدی ام جی که شامل عصاره مورد است استعمال می کنم که خوب است ولی بازهم خونریزی و درد دارم. پزشک متخصص رفته ام و گفته که فورا باید عمل کنم لطفا مرا راهنمایی فرمایید.



پاسخ: دم کرده برگ سنا و گل سرخ و دم کرده فلوس دو نوع ملین هستند برای دو نوع یبوست خاص، ملینات دیگر هم هست که شما باید آنها را نیز استفاده کنید و فقط از یک ملین استفاده نکنید چرا که اولاً هر یک اثرات متفاوتی دارند و شاید برخی از آنها برای شما مفید واقع شوند و ثانیاً اگر روی مصرف یک دارو مداومت داشته باشید، بدن به آن مقاومت نشان می دهد و اثر دارویی برای شما نخواهد داشت.
ضمناً ملینات و مسهلات را زیاد نباید خورد چرا که باعث تنبل شدن روده و ایجاد مشکل می گردد.
گرمی، سردی یا خشکی می توانند عامل یبوست باشند که باید مزاجتان را ببینید تا علت یبوست مشخص گردد و به ضد آن درمان کنید و ملین نیز طبق مزاجتان بخورید.

 

معرفی

دکتر حسین روازاده

دارای مدرک پزشکی عمومی از دانشگاه تهران به شماره نظام پزشکی 58290

زبان سایت

English Arabic French German Turkish Persian

جستجو گوگل



در سايت احياي سلامت
در كل اينترنت

تبلیغات

به زودی امکان پذیرش تبلیغات فراهم میگردد.

سایت رسمی دکتر روازاده , طب سنتی و حجامت و احیای سلامت و درمان مشکلات ناباروری

مرجع طب سنتی و دارو های گیاهی ، خواص حجامت مورد تایید دکتر روزاده

خواص حجامت و خواص زالو درمانی , درمان زود انزالی و مشکلات ناباروری مورد تایید دکتر روازاده