ورود به بانک پرسش و پاسخ
بنر
بنر
بنر
اين 6 ماده زيانبار را استفاده نكنيد چاپ فرستادن به ایمیل

 

سرطان بر اثر تقسيم و رشد بي رويه سلول هاي بدن به وجود مي آيد و ديگر سلول هاي سالم بافت را از بين مي برد. علت آن هنوز براي محققان و پزشكان مشخص نيست، شايد علت آن عوامل ژنتيكي يا عوامل بيروني مانند ويروس ها و مواد سرطان زا باشد.
شناخت مواد سرطان زا و اجتناب از استفاده و در معرض قرار گرفتن آنها از فاكتورهاي مهم در پيشگيري از ابتلا به انواع آن محسوب مي شود.

 

 


در آخرين تحقيقات انجام شده دانشمندان با بررسي هاي دقيق محصولات شوينده و پركاربرد خانگي دريافتند بسياري از دهانشويه ها، دئودورانت ها و برخي موادغذايي از فاكتورهاي مؤثر در سرطاني شدن سلول هاي بدن هستند.
شيرين كننده هاي مصنوعي
تحقيقات آزمايشگاهي نشان مي دهد، شيرين كننده هاي مصنوعي مانند (سايكلاميت) خطر سرطان را افزايش مي دهند.
براي حل اين مشكل «ساخارين» در موادغذايي به جاي شيرين كننده هاي مصنوعي به كار برده شد، تحقيقات جديد انجام شده در خصوص عملكرد «ساخارين» در بدن نشان داد تمام محصولات حاوي ساخارين نيز سبب سرطاني شدن سلول ها مي شوند.
دهانشويه ها
دانشمندان در آخرين تحقيقات خود دريافتند دهانشويه هاي حاوي اتانول احتمال ابتلا به سرطان دهان را افزايش مي دهد.
آنها بر اين باورند كه اتانول بافت هاي دهاني را در برابر مواد سرطان زا مانند سيگار، آسيب پذير مي كنند.
دانشمندان معتقدند استفاده از دهانشويه ها بهتر است چند روز در ميان به صورت غرغره كردن باشد و از خوردن آن خودداري شود.
افراد سيگاري و افرادي كه سابقه سرطان دهان در خانواده آنها وجود داشته و يا ريسك فاكتورهاي ديگر ابتلا به سرطان را دارند بهتر است از انواع دهانشويه هاي بدون اتانول استفاده كنند.
استاتين
استاتين نوعي داروي كاهنده كلسترول و فشارخون است. دانشمندان طي تحقيقاتي كه روي 170 هزار نفر انجام شد، دريافتند افرادي كه از داروهاي حاوي استاتين در مقادير بالا استفاده كردند، ريسك فاكتورهاي ابتلا به انواع سرطان مانند سرطان سينه، سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات در آنها افزايش پيدا كرده است.
تلفن همراه
محققان معتقدند استفاده بيش از حد از تلفن همراه به سبب امواج مضري كه از آنها ساطع مي شود بر مغز و بافت آن تأثير گذاشته و سبب ايجاد سلول هاي سرطاني مي شوند.
ضدعرق ها
محققان مي گويند آلومينيوم موجود در ضدعرق ها و دئودورانت ها كه «پارابن» ناميده مي شود مانند هورمون استروژن عمل كرده و استفاده بيش از حد آن خطر ابتلا به سرطان سينه را در زنان افزايش مي دهد. دانشمندان در نمونه هاي بافت هاي سرطاني ماده «پارابن» را يافته اند و اين مسئله نشان مي دهد افراد بسياري كه 99 درصد جمعيت جامعه را تشكيل مي دهند در معرض مواد حاوي «پارابن» مانند مواد آرايشي بهداشتي گوناگون و موادغذايي قرار دارند.
رنگ مو
دانشمندان با آزمايشاتي كه روي افرادي كه از رنگ مو استفاده مي كنند دريافتند استفاده مكرر از رنگ موها افراد را در معرض ابتلا به سرطان قرار مي دهد.
اين پژوهش ها نشان داد، افرادي كه به طور مكرر از رنگ مو استفاده مي كنند بيشتر در معرض مواد شيميايي مضر آن قرار مي گيرند و به همان ميزان خطرات ابتلا به انواع سرطان در آنها افزايش مي يابد.

منبع خبر: روزنامه کیهان 1390/01/14

 

دیدگاه شما

افزودن نظر


    • >:o
    • :-[
    • :'(
    • :-(
    • :-D
    • :-*
    • :-)
    • :P
    • :\
    • 8-)
    • ;-)

    معرفی

    دکتر حسین روازاده

    دارای مدرک پزشکی عمومی از دانشگاه تهران به شماره نظام پزشکی 58290

    زبان سایت

    English Arabic French German Turkish Persian

    جستجو گوگل



    در سايت احياي سلامت
    در كل اينترنت

    تبلیغات

    به زودی امکان پذیرش تبلیغات فراهم میگردد.

    سایت رسمی دکتر روازاده , طب سنتی و حجامت و احیای سلامت و درمان مشکلات ناباروری

    مرجع طب سنتی و دارو های گیاهی ، خواص حجامت مورد تایید دکتر روزاده

    خواص حجامت و خواص زالو درمانی , درمان زود انزالی و مشکلات ناباروری مورد تایید دکتر روازاده