ورود به بانک پرسش و پاسخ
بنر
بنر
بنر
«اغذیه دانشگاه‌ها» بی‌کیفیت و بعضاً مغایر با طب اسلامی است چاپ فرستادن به ایمیل
خبرگزاری فارس: «اغذیه دانشگاه‌ها» بی‌کیفیت و بعضاً مغایر با طب اسلامی است
حسین روازاده از اساتید طب سنتی و اسلامی گفت: متأسفانه در بحث غذاهای دانشجویی همواره بحث مناقصه مطرح می‌شود که در پی آن، افراد به تهیه غذاهای ارزان‌قیمت و بی‌کیفیت روی می‌آورند.

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، نشست علمی «بایسته‌های تغذیه در سبک زندگی اسلامی ایرانی؛ با تأکید بر زندگی دانشجویی» با حضور حسین روا‌زاده از اساتید طب سنتی در پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی برگزار شد.

روازاده با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در سفر اخیرشان به خراسان شمالی مبنی بر اینکه برای تثبیت نظام جمهوری اسلامی لازم است تمدن اسلامی را تثبیت کنیم، گفت: تمدن اسلامی دارای دو بخش نرم افزار و سخت افزار است که بخش سخت افزار آن همان اساس مملکت و بخش نرم افزار آن اصلاح الگوی مصرف است.

 

وی اظهار داشت: اصلاح الگوی مصرف، بسیار سخت و زمان‌بر است و یکی از مصادیق آن اصلاح عادات غلط است؛ ضرب‌المثلی هست که می‌گوید: با یک گل بهار نمی‌شود. اما باید گفت که در فرهنگ اسلامی با یک گل بهار می‌شود بدین معنا که اگر یک عادت اشتباه را ترک کنیم در جای خویش می‌تواند مؤثر باشد.

این استاد طب سنتی عنوان کرد: ما باید بدانیم هر آنچه که برای یک نظام ارزشی، واجب و لازم شمرده می‌شود به چالش کشیده شده است و یا بسیاری از آن‌ها به فراموشی سپرده شده است که ما باید مجدداً به احیای ارزش‌ها بپردازیم.

روازاده با بیان اینکه اگر قبول داریم نظام ما یک نظام ارزشی است که همین گونه نیز هست، ادامه داد: قطعا برای تثبیت ارزش‌ها باید به دنبال تمدن اسلامی باشیم اکنون زمان عملی کردن داشته‌هایمان در زمینه ارزش‌هاست از این رو باید ابتدا آموزش را از خودمان شروع کرده و بعد آن را به عموم جامعه منتقل کنیم.

وی با انتقاد از برخی از مسئولان گفت: لازم است در نخستین گام نسبت به نیروسازی و انسان‌سازی افراد اقدام کنیم، در جامعه اسلامی چه اتفاقی می‌افتد که یک فرد متدین تا زمانی که در دانشگاه تحصیل می‌کند جزو نفرات برتر آن به شمار می‌رود اما وقتی مسئولیتی به همین فرد سپرده می‌شود خروجی این فرد ارزشی با یک فرد ضد ارزشی کاملا یکسان می‌شود.

استاد برجسته طب سنتی ادامه داد: انقلاب اسلامی توانسته است به سرعت انسان‌سازی کند اما این دلیلی نمی‌شود تا افرادی بدون داشتن تخصص در راس امور قرار بگیرند بنابراین باید خروجی‌های ما ارزشی شود و اگر می‌خواهیم نظاممان نیز تثبیت شود باید دانشگاه‌ها در راستای ارزش‌ها گام بردارند. معماران ما در گذشته در خصوص معماری اسلامی همگی به طور کامل با علما همراه بودند و هنر معماری با موازین اسلامی عجین بود اما در حال حاضر چنین چیزی کمتر به چشم می‌خورد.

وی گفت: یکی از آموزه‌های دینی که بسیار برای بنده مؤثر بود بحث «شک کردن» است، از این رو بنده معتقدم ما باید نسبت به هر چیزی شک بکنیم تا آنکه در نهایت، به یقین برسیم.

روازاده در خصوص سبک زندگی اسلامی با تأکید بر رویکرد زندگی دانشجویی گفت: متأسفانه در بحث غذاهای دانشجویی همواره بحث مناقصه مطرح می‌شود که در پی آن، افراد به تهیه غذاهای ارزان‌قیمت و بی‌کیفیت روی می‌آورند.

 

دیدگاه شما

Feed
  1. دستتون درد نکنه آخرش یکی حرف ما رو زد . هرچی اعتراض می کنیم روز به روز و ترم به ترم بدتر میشه. همه ی اونایی که فارغ تحصیل شدن بدون اغراق حداقل 3 تا 4 ماه زیر نظر دکتر رفتن بخاطر خراب شدن دستگاه گوارششون. نمیدونم اخرش به کجا میرسه!!
    . . . اینم از دانشگاه خلیج فارس بوشهر. . .:\
  2. بالاخره یکی پیدا شد از ما دانشجو های بیچاره طرفداری کنه! مردیم ازبس برنج و ماست و ترشی خوردیم!
    * یکی نیس بیاد ببینه از بس توی دانشکده پزشکی ما بچه ها اینا رو میخورن ، خواب و کسل و بی حوصله ان و باصطلاح بلغمی شدن! تازه طعم بد غذا یه طرف...!:'(
  3. من و همه دانشجویان دانشگاه شریف موافقیم. مثلا بهترین دانشگاه صنعتی کشوره ولی خصوصا بعضی غذاهاشو اصلا نمیشه خورد. نه توقع سالاد داریم نه سبزی... فقط حداقل کیفیت غذاهارو بهتر کنن. کمکمون کنید آقای روا زاده

افزودن نظر


    • >:o
    • :-[
    • :'(
    • :-(
    • :-D
    • :-*
    • :-)
    • :P
    • :\
    • 8-)
    • ;-)

    معرفی

    دکتر حسین روازاده

    دارای مدرک پزشکی عمومی از دانشگاه تهران به شماره نظام پزشکی 58290

    زبان سایت

    English Arabic French German Turkish Persian

    جستجو گوگل



    در سايت احياي سلامت
    در كل اينترنت

    تبلیغات

    به زودی امکان پذیرش تبلیغات فراهم میگردد.

    سایت رسمی دکتر روازاده , طب سنتی و حجامت و احیای سلامت و درمان مشکلات ناباروری

    مرجع طب سنتی و دارو های گیاهی ، خواص حجامت مورد تایید دکتر روزاده

    خواص حجامت و خواص زالو درمانی , درمان زود انزالی و مشکلات ناباروری مورد تایید دکتر روازاده