ورود به بانک پرسش و پاسخ
بنر
بنر
بنر
فراخوان ارائه تجربیات ارزشمند گذشتگان چاپ فرستادن به ایمیل

"احیای تجربیات ارزشمند گذشتگان، گنجینه ای برای آیندگان"

با گسترش دانش بشري در زمينه علوم مختلف از جمله طب و پزشكي اميد اين مي رفت كه بيماري ها به طور كلي ريشه كن شده و اثري از آن در جوامع باقي نماند ؛ اما متأسفانه امروزه شاهد مبتلا شدن بسياري از مردم به بيماري هاي گوناگون مي باشيم ؛ بيماري هايي كه در زمان گذشته و با توجه به دستاورد هاي حكماي ما و دانش طب جامع ( ايراني ، اسلامي و سنتي ) به راحتي و با كمترين امكانات درمان مي شدند و به صورت مزمن و غير قابل درمان در  نمي آمدند!
از ياد نبريم كه دنياي غرب

، دانش خود را در زمينه پزشكي و سلامتی مرهون حكما و دانشمندان بزرگ ايران زمين همچون زكرياي رازي ، ابن سينا ، جرجاني و ... است و هر آن چه به آن دست يازيده است، تنها قطره اي كوچك از اقيانوس پر تلاطم علم بي پايان آباء و اجدادي ماست كه استعمارگر در پي استعمار و استثمار نسل هاي پيشين، توانست تا حدود زيادي آن علوم را از ياد ها ببرد و الحق و الانصاف با برنامه ريزي و تلاش مستمر و القاي غفلت زدگي از دانش پيشين و رويكرد به دانش همراه با سلطه و استثمار انسان، توانست موفقيت هاي
بي شماري را به دست آورد؛ به طوري كه اكنون در بين مردم معاصر كه حكما و دانشمندان از آباء و اجداد خود را نديده و شاهد درمان بسياري از بيماري هاي لا علاج امروزي با تدبير ساده و در دسترس آن ها نبوده اند، نقل چگونگي مداواي بيماران توسط حكماي ما غير قابل پذيرش و چيزي شبيه افسانه مي نمايد.
لذا جهت جمع آوری تجربیات بجا مانده از نسل گذشته و زنده نگهداشتن آن و برنامه ریزی جهت استفاده از تجربیات ارزشمند آنان بدینوسیله از کلیه علاقمندان و دلسوزان طب ایرانی اسلامی در خواست می‌گردد هر گونه مطلب و تجربه گذشتگان به صورت نقل قول یا تجربه شده در مورد روشهای درمانی بکار گرفته شده در نسلهای گذشته در منطقه یا محل سکونت خود که به صورت سنتی اجرا می‌شده یا در حال انجام است را با تکمیل فرم ذیل برای ما ارسال نمایند.
بدیهی است در صورت استفاده از مطالب ارسالی در کتب، نشریات و ... مطالب با ذکر نام ارسال کننده (در صورت تمایل) درج خواهد شد.

عناوین نمونه ای از موضوعات قابل ارائه در خصوص تجربیات ارزشمند گذشتگان:
-    راهکارهای متنوع درمان بیماریها با استفاده از روشها و داروهای سنتی
-    تدابیر و درمان های اورژانسی رفع بیماریها و اقدامات و کمک های اولیه مانند خوردن اسفند جهت رفع سریع اسهال و یا استفاده از
وسیله ای مانند اتوی داغ و قرار دادن آن از روی یک حوله بر روی محل کلیه ها برای تسکین درد سنگ کلیه
-    اعمال یداوی، انواع حجامتها، فصد، زالو درمانی، شکسته بندی و جراحی های سنتی سرپایی(مانند ختنه، بخیه طبیعی، چهل تیغ کردن نوزادان و ...)
-    طرز تهیه داروهای سنتی، عرقیجات، روغنهای گیاهی و حیوانی، مواد غذایی فرآوری شده (مانند ارده و ...) و مایه اولیه لبنیات (مانند مایه ماست و ...)
-    طرز تهیه غذاهای سنتی محلی، شیرینی جات، شربتها، نوشیدنیها، نانهای محلی، تنقلات سنتی و ...
-    روشهای سنتی نظافت بدن و محیط زیست و طرز تهیه انواع شوینده های طبیعی (مانند مایع دستشویی، مایع ظرف شویی، صابونها، سفید کننده و جرم گیرهای طبیعی و ...)
-    تدابیر و روشهای سنتی بکار گرفته شده در زندگی قدما و عشایر در حوزه بهداشت و سلامتی مانند سنگ جوش کردن شیر توسط عشایر برای رفع آلودگی های احتمالی شیر بدون از بین رفتن کیفیت آن
-    تدابیر، تغذیه، روشهای نگهداری و درمان بیماریهای دام، طیور و زنبور
-    تدابیر دفع آفات، انواع کودهای طبیعی، روشهای کاشت، نگهداری و برداشت محصولات کشاورزی
-    و هزاران مطالب ارزشمند دیگر ...

همچنین میتوانید در صورتی که علاقه مند به ارسال فیلم در این خصوص بودید  با ثبت نام در سایت تلویزیون اینترنتی  ehyatv.com نسبت به اشتراک گذاری ویدیوی خود  اقدام نمایید.
جهت ارسال فرم بر روی متن زیر کلیک نمایید.

فرم ارائه تجریبات ارزشمند گذشتگان

 

دیدگاه شما

Feed
  1. خیلی خوبه دست شما درد نکنه
  2. اسهال شدیدی گرفته بودم کاملا بی حال شده بودم هلیله سیاه رو در هاون کوبیدم یه مقدار ریختم تو دهانم سریع روش آب خوردم خیلی تلخ بود
    دقیقا همین طوری که میگم اتفاق افتاد بدون مبالغه
    همین که احساس کردم به معده ام رسید کاملا خوب شدم مثل یک معجزه !
  3. سلام،توی سایت برای درمان میخچه،گذاشتن سیر بریده شده و خوردن اسپند رو نوشتین.من توی یه سایت دیگه گذاشتن سرکه سفید رو دیدم،انجام دادم بعد 2 هفته دارم نتیجه میگیرم.
  4. استفاده از مواد درون بدن گوگال برای درمان سیاه زخم بطوریکه آن را به ناک بیمار می مالاندند

افزودن نظر


    • >:o
    • :-[
    • :'(
    • :-(
    • :-D
    • :-*
    • :-)
    • :P
    • :\
    • 8-)
    • ;-)

    معرفی

    دکتر حسین روازاده

    دارای مدرک پزشکی عمومی از دانشگاه تهران به شماره نظام پزشکی 58290

    زبان سایت

    English Arabic French German Turkish Persian

    جستجو گوگل



    در سايت احياي سلامت
    در كل اينترنت

    تبلیغات

    به زودی امکان پذیرش تبلیغات فراهم میگردد.

    سایت رسمی دکتر روازاده , طب سنتی و حجامت و احیای سلامت و درمان مشکلات ناباروری

    مرجع طب سنتی و دارو های گیاهی ، خواص حجامت مورد تایید دکتر روزاده

    خواص حجامت و خواص زالو درمانی , درمان زود انزالی و مشکلات ناباروری مورد تایید دکتر روازاده