ورود به بانک پرسش و پاسخ
بنر
بنر
بنر
مروری بر سخنرانی های دکتر روازاده در سال های اخیر چاپ فرستادن به ایمیل
کد خبر : 3680 شنبه ، 27 آذر 1389 ، 19:08

حوزه و دانشگاه، طب سنتی و اسلامی را احیا کنند

معاونت اجرایی مدرسۀ عالی فقه و معارف اسلامی، سلسله نشست های تخصصی را با موضوع (( راز سلامتی و طول عمر و نقش دشمنان در تغذیه ))، در مدرسۀ عالی فقه و معارف اسلامی برگزار کرد.
در این نشست، ((دکتر روازاده)) موضوع نشست را از ابعاد گوناگون مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.
ایشان بر انقلاب در همه ابعاد زندگی تأکید و اظهار نظر کرد: ((هر انقلابی- خواه حق باشد یا باطل- یکسری دگرگونی هایی به همراه خود دارد. زمانی هم که انقلابی مانند انقلاب اسلامی ایران صورت می گیرد، باید در همه ابعاد حاکمیت شیطان را کنار بزند و حق را حاکم کند)).

وی به لزوم کار فرهنگی در هر انقلاب اشاده کرد و ابراز داشت: ((اگر قرار بود انقلاب ما حق را جایگزین باطل کند، باید این حرکت از بحث مسایل فرهنگی آغاز می شد ولی به دلیل تحمیل شرایط اقتصادی، سیاسی و نظامی، مجبور شدیم ابتدا به این مسایل بپردازیم و فرصت کمتری برای حل مسایل فرهنگی داشته باشیم. با این حال، اکنون باید این کار را با جدیت دنبال کنیم.)).
دکتر روازاده انقلاب سلامت جسم را شاخه ای از کار فرهنگی دانست و گفت: ((کار فرهنگی ای که باید انجام دهیم، شاخه های متفاوتی دارد. انقلاب سلامت جسم، یکی از این شاخه ها است که باید مورد توجه قرار گیرد. سلامتی جسم به اشکال گوناگون تأمین می شود که ساده ترین راه، برقراری فرهنگ درست تغذیه می باشد)).
ایشان علم اَبدان را یکی از پایه های اساسی مکتب اهل بیت (علیهم الاسلام) دانست و خاطر نشان ساخت: ((این مکتب بر سه پایه قرار دارد که یکی از آنها علم اَبدان است؛ به همین دلیل، دشمنان به ویژه صهیونیست ها، در این زمینه بسیار کار کردند، توانستند طب را از جوزه جدا کنند، با این روش به مسلمانان ضربه زدند و به سود سرشاری دست یافتند. آنها می دانند که اگر روحانیت به علم طب نزدیک شود و علم اَبدان را دوباره در دست بگیرد، تمام دشمنان و صهیونیست ها را از میدان به دَر خواهد کرد. به همین دلیل، آنها با دسیسه های شیطانی خود اجازه نمی دهند این کار را انجام دهیم)).
وی بر توجه بیش تر به طب سنتی و اسلامی تأکید کرد و اظهار داشت: ((در ایران، طب سنتی و اسلامی که بسیار غنی تر از طب وارداتی غربی است، توجه نمی شود. هنوز متخصصان ما از طب غربی و وارداتی حمایت  می کنند، در حالی که نابودی طب سنتی و اسلامی، یکی از دغدغه های امام راحل بود. طرح هایی که در کشور مصوب می شوند بدون برنامه ریزی، پژوهش و بهره گیری از علوم غنی بومی و براساس دستورهای اشتباه غربی می باشند که باعث به نتیجه نرسیدن کار و آسیب رسیدن به کشور و مردم می گردد)).
دکتر روازاده علت غفلت از منابع علوم بومی و اسلامی و تحمل آسیب و زیان این غفلت را جدایی حوزه و دانشگاه از یکدیگر دانست و تصریح کرد: ((دلیل این همه ضرر و زیان، جدایی حوزه و دانشگاه از یکدیگر است. حوزه و دانشگاه هر کدام به سویی حرکت می کنند و با یکدیگر ارتباط ندارند)).
وی در ادامه افزود: ((پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: " آن که علم را بگیرد و تنها آن را منتقل کند، جاهل است." متأسفانه، اکنون دانشگاه های ما این گونه عمل می کنند. از سوی دیگر، در حوزه علمیه، علم به همراه اندیشه وجود دارد ولی در دانشگاه، تنها علم گرا است و اندیشه وجود ندارد؛ دانشجو مطالبی را که غربی ها ارایه می دهند بدون کم و کاست حتی به زبان بیگانه فرا می گیرد و در مورد مطالب القا شده نمی اندیشد)).
دکتر روازاده ایجاد مرکز استراتژیک برای علوم و در همه رشته ها را تنها راه همبستگی حوزه و دانشگاه و وابسته نبودن به علوم غربی دانست و خاطر نشان ساخت: ((از دست دادن مسیر سلامت تغذیه به اندیشمندان این رشته برمی گردد که از علوم غرب خط می گیرند. برای پرورش اندیشمند در همه رشته ها، باید استراتژیک درست کنیم. چندین نخبه اهل فن جمع شوند و در مورد آن رشته با استفاده از همه علوم موجود و نکات مثبت آنها و با تأکید بر علوم بومی و آموزه های اسلامی، کتاب های علمی بنویسند تا اندیشمندان و دانشجویان ما، آن کتاب ها را منبع خود قرار دهند)).
ایشان علم تغذیه را جزو جدا نشدنی از علم طب دانست و گفت: ((غربی ها طب را از ما گرفتند و طب ساختگی به ما دادند که گاهی تجویزهای اشتباهی به همراه خود دارد. هر چند بخش زیادی از این علم را از خود ما گرفتند ولی به گونه ای رفتار کردند که تصور کنیم هیچ چیزی از خودمان نداریم. آنها تغذیه را از طب گرفتند، در حالی که تمام علوم به گونه ای وابسته به یکدیگر هستند و ندانستن شاخه ای از این علم باعث می شود تشخیص بیماری با مشکل روبرو گردد. زمانی که ما می خواهیم بیماری را درمان کنیم، باید وضعیت ساختمان بدن آن فرد را بدانیم و برای این کار باید از همه علوم مربوط آگاهی داشته باشیم)).
وی در مورد اشتراک اجزای جهان هستی و وجود انسانی ابراز داشت: ((ساختار جهان هستی و وجود انسانی، مشترک هستند. اندیشمندان به این نتیجه رسیده اند که جهان هستی و انسان از سه ماده آب، نمک و روغن درست شده است و آب را به روح تشبیه می کنند، روغن به نفس و نمک به جسد تعبیر می شود. نمک را حجاب روح و نفس می دانند و هر چه در وجود انسان شکل می گیرد، حاصل این سه عنصر است. در این جا در می یابیم که چرا ائمه (علیهم الاسلام) بر نمک و آب تأکید داشتند، در حالی که غربی ها می گویند نمک نخورید؛ این نکته نشان می دهد که دشمن چقدر بیدار است)).
دکتر روازاده رعایت موارد زیر را برای سالم ماندن ضروری دانست و اظهار داشت: ((مصرف آب سالم، روغن سالم، نمک سالم و استفاده از ظروف سالم و مصرف نکردن مواد کارخانه ای، می تواند سلامتی ما را در زندگی تأمین نماید)).

 

 

منبع: نشریه خبری - اطلاع رسانی سفیران نور  - سال سوم - شماره 46 - سی ام آذر 1387

 

دیدگاه شما

افزودن نظر


    • >:o
    • :-[
    • :'(
    • :-(
    • :-D
    • :-*
    • :-)
    • :P
    • :\
    • 8-)
    • ;-)

    معرفی

    دکتر حسین روازاده

    دارای مدرک پزشکی عمومی از دانشگاه تهران به شماره نظام پزشکی 58290

    زبان سایت

    English Arabic French German Turkish Persian

    جستجو گوگل



    در سايت احياي سلامت
    در كل اينترنت

    تبلیغات

    به زودی امکان پذیرش تبلیغات فراهم میگردد.

    سایت رسمی دکتر روازاده , طب سنتی و حجامت و احیای سلامت و درمان مشکلات ناباروری

    مرجع طب سنتی و دارو های گیاهی ، خواص حجامت مورد تایید دکتر روزاده

    خواص حجامت و خواص زالو درمانی , درمان زود انزالی و مشکلات ناباروری مورد تایید دکتر روازاده