ورود به بانک پرسش و پاسخ
بنر
بنر
بنر
هشت غذايي كه نبايد بخوريم! چاپ فرستادن به ایمیل
کد خبر : 3428 پنجشنبه ، 20 خرداد 1389 ، 09:00

محققان و دانشمند‌ان علوم پزشكي آمريكا، طي گزارشي اعلام كردند: مصرف هشت ماده غذايي باعث كاهش طول عمر و بروز بيماري‌هاي مزمن مي‌شود.

به گزارش ايسنا، آب معدني، سبزيجات يخ زده، بستني يخي، برنج‌هاي پخته نيمه آماده، مواد انرژي زاي و شكلات‌ها، چاشني‌ها، چاي سرد و پودرهاي نوشيدني و ساندويچ نيمه آماده هشت غذايي هستند كه در صورت مصرف طولاني مدت، فرد را دچار بيماري‌هاي مزمن مي‌كند.

 

بطري‌هاي آب معدني به دليل اين كه مايع درون بطري‌هاي پلاستيكي به مدت طولاني مي‌ماند، احتمال بيماري‌زايي آن بيشتر است.

همچنين برخي از توليد كنندگان آب‌هاي معدني از ابزارآلات غير‌بهداشتي و حتي آب‌هاي معمولي در پر كردن بطري‌ها استفاده مي‌كنند؛ به طوري كه گفته مي‌شود مصرف آب معمولي، سالم‌تر از خريد و استفاده از آب‌هاي معدني است.

دومين ماده غذايي كه نبايد مصرف شود، سبزيجات يخ زده است. تصور كنيد كه يك پاكت حاوي نخود نيمه آماده شناور در سس مايونز را با قيمتي گزاف خريداري كنيد و پس از آن به دل درد و تهوع دچار شويد،‌ اما در همان حال مي‌توانيد با خريد نخود و پختن آن و افزودن سس مايونز، يك سالاد خوشمزه براي خودتان دست و پا كنيد. درست كردن اين سالاد نخود تا حدي سخت است، اما بيمار شدن پس از مصرف آن در كار نيست.

بستني يخي در سومين رديف قرار دارد. بهتر است به جاي استفاده از ميوه‌هاي پوست كنده و آماده و يا سانديس‌ها، ميوه‌ها را خريداري كرده و خود آبميوه تهيه كرده و يا با آب آنها بستني درست كنيد.آبميوه‌هاي آماده و بستني‌هاي يخي به دليل قرار گرفتن درون پاكت‌هاي پلاستيكي باعث بيمار شدن تدريجي مصرف كنندگان مي‌شود.

برنج نيمه آماده نيز در ميان غذاهايي است كه باعث بيمار شدن افراد مي‌شود.اين ماده غذايي نيمه آماده به دليل آن كه يك بار پخته و سرد شده و براي بار دوم هم بايد گرم شود، براي سلامتي فرد مصرف كننده بسيار مضر است، اما اگر براي سلامتي خود اهميت قايل هستيد، بهتر است خودتان با درست كردن يك قابلمه كوچك برنج و افزودن روغن و نمك مناسب از مصرف آن لذت ببريد، بدون آن كه بيمار شود.

مواد انرژي زاي و شكلات‌ها هم در رديف پنجم غذاهاي ناسالم قرار دارند. اين مواد غذايي به دليل دارا بودن شكر و نمك فراوان و كالري بالا در بدن انباشته شده و فرد را در درازمدت به بيماري‌هايي چون ديابت و امراض قلبي‌عروقي مبتلا مي‌كند.

چاشني‌ها هم در ميان غذاهاي ناسالم هستند، استفاده زياد از ادويه‌جات در مواد غذايي آماده و نيمه آماده سبب بروز حساسيت در فرد مصرف كننده مي‌شود.اكثر توليد‌كنندگان مواد غذايي براي آن كه توليداتشان مصرف كننده داشته باشند از نمك، فلفل ، كاري و ديگر ادويه‌ها و چاشني‌ها بهره مي‌برند كه استفاده از اين مواد همراه مواد غذايي آماده فرد را بيمار مي‌كند.

چاي سرد و پودرهاي نوشيدني هم به دليل داشتن شكر فراوان و از همه مهمتر بسته‌بندي درون پاكت‌هايي كه با مواد بازيافتي تهيه شدند، جزو مواد غذايي ناسالم هستند.

ساندويچ‌هاي نيمه آماده هم به دليل انباشت زياد نمك، چربي و مواد افزوني به اصطلاح مجاز اصلا توصيه نمي‌شوند، اما امروزه و در عصر ماشين و كامپيوتر، اكثر مردم از اين نوع ساندويچ‌ها استفاده مي‌كنند؛ چرا كه فرد مصرف كننده با قرار دادن اين ساندويچ‌ها درون مايكرو‌ويو سريعا مي‌تواند غذاي خود را تهيه كرده و مصرف كند.

به گزارش ايسنا، بر‌اساس اعلام دپارتمان بهداشت و درمان آمريكا، استفاده درازمدت از اين مواد غذايي مواد مشابه تنها براي مدتي باعث شادي و پر كردن شكم فرد مصرف كنند مي‌شود، اما مي‌تواند همچون يك خوره از داخل بدن، فرد را نابود كرده و در نهايت مصرف كننده را به بيماري‌هاي مزمن دچار كند.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

توضيحات تكميلي از طرف سايت احیای سلامت:

گزارش خبري فوق نشان دهنده آن است كه غربيها نيز به ناسالم بودن تغذيه امروزي اعتراف مي كنند و ضمناً نمك مورد اشاره در متن خبر فوق، قطعاً نمك صنعتي مي باشد.

{/accesstext}

 

دیدگاه شما

Feed
  1. باسلام واقعا باخوندن این مطلب بیشتربه فکرسلامتیم افتادم ومصرف این غذاهارو روزبه روزکم میکنم متشکرم.
  2. salam aghae doktor khiliii aliii
    bod vaghean mamnonim:-)

افزودن نظر


    • >:o
    • :-[
    • :'(
    • :-(
    • :-D
    • :-*
    • :-)
    • :P
    • :\
    • 8-)
    • ;-)

    معرفی

    دکتر حسین روازاده

    دارای مدرک پزشکی عمومی از دانشگاه تهران به شماره نظام پزشکی 58290

    زبان سایت

    English Arabic French German Turkish Persian

    جستجو گوگل



    در سايت احياي سلامت
    در كل اينترنت

    تبلیغات

    به زودی امکان پذیرش تبلیغات فراهم میگردد.

    سایت رسمی دکتر روازاده , طب سنتی و حجامت و احیای سلامت و درمان مشکلات ناباروری

    مرجع طب سنتی و دارو های گیاهی ، خواص حجامت مورد تایید دکتر روزاده

    خواص حجامت و خواص زالو درمانی , درمان زود انزالی و مشکلات ناباروری مورد تایید دکتر روازاده