ورود به بانک پرسش و پاسخ
بنر
بنر
بنر
پاسخ پرسش : سردی پا و پیشانی بچه و عرق سرد پیشانی چاپ فرستادن به ایمیل

دختر، 6 ماهه                
پرسش: با سلام وخسته نباشید  دختربچه 6ماهه ای داریم که مادرش دوره بارداری قرص اهن خیلی کم خورده . الان پا وپیشانی بچه سرد است و هنگامی که عرق میکند عرق پیشانی سرد است . ایا این حالت طبیعی است یا نه.قطره اهن ومولتی ویتامین هم به بچه نمیدهیم.لطفاراهنمایی بفرمایید



پاسخ : حتماً آب آهن تاب به نوزاد بدهید ضمناً به کودکان بالای چهار ماه باید غذای کمکی مغذی بدهید. مزاج سنی کودکان گرم و تر است وباید غذاهای گرم و تر به آنها بدهید تا به رشد آنها کمک کنید، با گندم و گوشت گوسفندی و نخود غذا برای او درست کنید، انجیر، خرما و انگور به بچه بدهید و نگذارید با تغذیه نادرست سلامت مزاج او مبتلا به تغییرات و عادات نامطلوب شود.
لبوب و مغزها را به بچه بدهید و اگر خانم خانه قدری هنر و سلیقه داشته باشد می تواند مواد خوراکی سالم که خوشمزه، خوشگل و خوش رنگ باشد تهیه نماید که بچه به آن علاقه مند شود و جایگزین یخمک، ژله و هله هوله های دیگرگردد. مثلاً گردو و دیگر مغزها را با عسل قاطی کنند و با آب لبو رنگین نمایند و در یخچال بگذارند تا خنک شود.
عسل هم به اندازه بدهید و خیلی افراط نکنید. روزی سه الی چهار قاشق غذا خوری کفایت می کند.
بچه ها هم مانند بزرگترها مزاج خاص خود را دارند که از علائم و ویژگیهایشان می توانید متوجه شوید که مزاج جبلی (ذاتی) و مادرزادی آنها چیست و بسته به مزاج آنها میزان مصرف عسل را می توانید کم و زیاد نمایید.


 

معرفی

دکتر حسین روازاده

دارای مدرک پزشکی عمومی از دانشگاه تهران به شماره نظام پزشکی 58290

زبان سایت

English Arabic French German Turkish Persian

جستجو گوگل



در سايت احياي سلامت
در كل اينترنت

تبلیغات

به زودی امکان پذیرش تبلیغات فراهم میگردد.

سایت رسمی دکتر روازاده , طب سنتی و حجامت و احیای سلامت و درمان مشکلات ناباروری

مرجع طب سنتی و دارو های گیاهی ، خواص حجامت مورد تایید دکتر روزاده

خواص حجامت و خواص زالو درمانی , درمان زود انزالی و مشکلات ناباروری مورد تایید دکتر روازاده