ورود به بانک پرسش و پاسخ
بنر
بنر
بنر
پاسخ پرسش : تزریق واکسن-دندان گیر-آب سبزیجات-پوشک کامل-ادرار سوختگی-قنداق – تب دندان- لک های سفید چاپ فرستادن به ایمیل

کودک پسر، 6 ماهه                              
پرسش:  با سلام و عرض خسته نباشید
1 - جناب دکتر برای از تزریق واکسن اطفال و بروز مواردی همچون تب - تورم ناحیه واکسن خورده و غیره چه باید کرد؟



پاسخ: عمدتاً خودش خوب می شود، کمپرس سرد کمک کننده است

2 - استفاده از لثه ای های مخصوص موجود در داروخانه ها برای نوزاد مشکلی ندارد؟


پاسخ: براي بچه هايي كه تازه دندان درمي آورند توصیه می شود به لثه کودک عسل بزنید و آنرا با عسل یا نمک ماساژ بدهید و فک و سر و گردن بچه را با روغنهای گرم (روغن محلی یا زیتون) چرب و روغن مالی نمایید.
کودکان در حین درآوردن دندان، دوست دارند که یک جسم سخت را به دندان بمالند. ریشه تازه شیرین بیان برای اینکار بسیار مناسب است. اگر ریشه تازه در دسترس نیست، ریشه خشک آن را از عطاری تهیه کرده، آن را تمیز بشویید و برای چند ساعت آن را در آب بخیسانید و بعد آن را به دست کودک بدهید تا به لثه های خود بکشد. این یک دندان گیر سالم، طبیعی و خوشمزه است که موجب تقویت لثه ها و تسریع رشد رشد دندانها می شود.

3 - آیا میتوان بخشی از ساقه کرفس یا انتهای پیازچه یا برش هویج و همچنین کشک محلی گوسفندی و برگه زردآلو به دست کودک داد (با توجه به آزردگی لثه ها و متورم بودن موضع دندانی که هنوز درنیامده و اینکه کودک به مالیدن عسل چندان رغبت نشان نمیدهد و در عوض به خوردن همه مواردی که ذکر شد تمایل نشان میدهد خصوصا پیازچه)؟


پاسخ: بله می شود داد ولی شیرین بیان از همه بهتر است.

4 - میتوان آب سبزیجاتی نظیر هویج و کرفس و میوه جاتی مثل موز آناناس پرتقال خرمالو و سیب به کودک داد؟در رابطه با کشمش و خرما چطور ؟ میشود آنها را با آب مخلوط کرد و له شده یا آب آن را به کودک  داد؟


پاسخ: بله ولی خرمالو و کلفس خیلی توصیه نمی شود. کشمش و خرما هم خوب است.
ضمناً میشود آنها را با آب مخلوط کرد و له شده یا آب آن را به کودک  داد


5 - مدتی است که پوشک کامل بچه (حاوی پودر جاذب) و دستمال مرطوب معطر اصلی ترین ضمیمه کیف وسایل اکثر نوزادن شده.نظر شما در این رابطه چیست؟(باتوجه به اینکه  بعد از میزان قابل توجهی از جذب ادرار مواد ژله مانندی بر روی بدن کودک بجا می ماند)


پاسخ: حتی الامکان از پوشک استفاده نشود بهتر است، مخصوصاً برای دختران. بهر حال حاوی مواد شیمیایی هستند و واکنش پوستی ایجاد می کنند. از همین پارچه های نخی که قدیم استفاده می کردند، استفاده شود سالم تر است.


6 - چنانچه ادرار سوختگی پیش آمد چه کنیم؟


پاسخ: موضع را با روغن زرد محلی چرب نمایید.


7 - قنداق کردن کودک تا چه ماهی مناسب است؟

پاسخ: قنداق کردن نوزادان تا 40 – 50 روزگی به روشی که در قدیم این کار را می کردند، توصیه می گردد چرا که با توجه به اینکه نوزادان دارای اندام و مفاصل بسیار ظریف هستند، قندان، نوزادان را از ضربات احتمالی حفظ می کند و در هنگام بغل گرفتن و حمل نیز او را محافظت می کند، دمای بدن نوزاد را ثابت نگه می دارد و به رشد طبیعی اعضاء و اندام کودک کمک می کند.

8 - شما درپاسخ به سوالی برای اینکه نوزاد برای دندان درآوردن کمتر اذیت شود فرموده اید که فک و چانه و گردن و سر کودک را با روغن چرب کنیم کودک من اکنون که در این مرحله قرار دارد بسیار تب میکند؟در این صورت چه باید کرد؟


پاسخ: نوشیدنیهای خنک خیلی کمک می کنند مانند شربت آبلیمو یا خاکشیر

9- دقیقا بعد از 70 ساعت از واکسن لک های سفید رنگی پشت زانوی راستش ایجاد شد شبیه به پیسی.به متخصص پوست (دکتر صدر در مشهد)مراجعه کردمگفتند:ربطی به واکسن ندارد.
مادرزادیست و جای نگرانی ندارد.
واکسن چهارماهگی راهم که دریافت کرد و همچنین بعد از آن شکر خدا لک نوزاد افزایش نیافته.به یکی از پزشکان طب سنتی در مشهد که مراجعه نمودم گفته اند : موضع را با روغن سیاهدانه ماساژ دهید که من اینکار را نکرده ام.شما میفرماییداثری دارد؟

پاسخ: ماساژ با روغن بادام شیرین برای بچه ها مناسب تر است



 

معرفی

دکتر حسین روازاده

دارای مدرک پزشکی عمومی از دانشگاه تهران به شماره نظام پزشکی 58290

زبان سایت

English Arabic French German Turkish Persian

جستجو گوگل



در سايت احياي سلامت
در كل اينترنت

تبلیغات

به زودی امکان پذیرش تبلیغات فراهم میگردد.

سایت رسمی دکتر روازاده , طب سنتی و حجامت و احیای سلامت و درمان مشکلات ناباروری

مرجع طب سنتی و دارو های گیاهی ، خواص حجامت مورد تایید دکتر روزاده

خواص حجامت و خواص زالو درمانی , درمان زود انزالی و مشکلات ناباروری مورد تایید دکتر روازاده