ورود به بانک پرسش و پاسخ
بنر
بنر
بنر
پاسخ پرسش : توصیه برای بیماران آلزایمری چاپ فرستادن به ایمیل
برچسب ها: آلزایمر

آقا، 73 ساله از : اروميه                       
پرسش: پدر 73 ساله اي دارم با قد حدودا" 167 و وزن 100 كيلو كه قبلا" به شغل نجاري مشغول بوده است و بيش از دو سال است كه كارگاه خود را به دليل عدم توانايي به كار تعطيل و تمام دستگاهها و ابزارالات كارگاه را فروخته و تمام وقت خود را بعد از آن در كوچه و خيابان و يا نشستن درخانه و يا خواب  صرف مي كرد از يك و نيم سال پيش بشدت دچار ضعف شنوايي و تكلم گرديد و به مرور زمان ادرار هاي غير ارادي و كاهش هوش و حواص نيز به آن اضافه گرديد . در يك مسافرت به يك شهر نزديك براي ديدن دختربزرگش بدون اطلاع از منزل خارج شده و 15 روز ناپديد شد كه بلاخره با تلاش خانواده و اطرافيان در يك شهر ديگر در مركز نگهداري سالمندان پيدا شد و به منزل برده شد .
ايشان نزد اكثر پزشكان  متخصص وزيت شده اند كه در آزمايشهاي انجام شده وجود قند خون و پروستات و غيره مشاهده نشده است در سيتي اسكن مغز وجود آلزايمر مردود و كم كاري مربوط به قسمتي از مغز مشاهده گرديده است ولي هيچ دارويي براي معالجه وي كار ساز نبوده است . وضعت بيماري ايشان هرروز بدتر ميشود به نحوي كه مدفوع غير ارادي نيز به آن اضافه شده . فرزندان ايشان نيز هر كدام نوعي گرفتار زندگي خود بوده و تنها كسي كه از او مراقبت مي كند همسر او مي باشد كه او نيز چون مجبور است روزي چندين بار ادار و مدفوع و لباسهاي او را تيمز كند از اين وضع خسته شده است .
وي براي تشخيص بيماري  به مدت دو روز در بيمارستان بستري شد كه به علت عدم همكاري با كادر بيمارستان بدون نتيجه از آنجا مرخص گرديد .
به گفته همسر ايشان در اين اواخر وضعيت او غير قابل تحمل شده او اينگونه بيان مي كند : از آنجايي كه وزن شوهرم خيلي زياد است و ديگر قادر به تكان دادن خود نيست و غذاي او خيلي زياد بوده و هر چه در سفره مي يابد مي خورد ، غذايش را داخل يك سيني با مقداري نان برايش مي برم . چند روز پيش بعد از خوردن غذا براي جمع آوري سيني رفتم كه مشاهده كردم مدفوع خود را كنار سيني گذاشته و با اشاره به من مي گويد مواظب باش به آن دست نزني و يا در موارد ديگر بعد از مدفوع آن را با دست به فرش و بالش ماليده است . اين گوشه اي از كارهاي عجيب و غريب اوست و زماني هم كه شروع به داد و بيداد سرش ميكنم  با اشاره مرا تهديد به كتك مي كند و به سمت من هجوم مي آورد .
ايشان در شهرستان اروميه ساكن هستند و با توجه به مشكل بودن آوردن ايشان به تهران آيا اميدي به بهبودي ايشان وجود دارد؟ تا در صورت مثبت بودن جواب به اين امر اقدام نماييم. در نهايت از شما پزشك محترم و حازق كه نام و اعتبارتان به تمام اين كشور رسيده است تقاضاي كمك و ياري داريم .  اجرتان با خدا



پاسخ: دم کرده افتیمون و استخدوس بخورند، سرشان را با روغن های گرم چرب کنید و ببندید و سرد و تر نخورند و گرم و خشک دائم بخورند، حجامت بکنند. تن ایشان را دائم گرم نگه دارید، خواب نیم روز نکنند، از روغنهای خوب و روغن زیتون استفاده کنند، حمام های گرم بروند. ضمناً برای آلزایمر به مطب مراجعه نمایند، فصد قیفال برایشان سودمند هست که در مطب انجام می شود.
برای مشکل ادرارشان نیز کمرشان را با روغن های گرم ماساژ بدهید و گرم نگه دارید.

 

معرفی

دکتر حسین روازاده

دارای مدرک پزشکی عمومی از دانشگاه تهران به شماره نظام پزشکی 58290

زبان سایت

English Arabic French German Turkish Persian

جستجو گوگل



در سايت احياي سلامت
در كل اينترنت

تبلیغات

به زودی امکان پذیرش تبلیغات فراهم میگردد.

سایت رسمی دکتر روازاده , طب سنتی و حجامت و احیای سلامت و درمان مشکلات ناباروری

مرجع طب سنتی و دارو های گیاهی ، خواص حجامت مورد تایید دکتر روزاده

خواص حجامت و خواص زالو درمانی , درمان زود انزالی و مشکلات ناباروری مورد تایید دکتر روازاده