ورود به بانک پرسش و پاسخ
بنر
بنر
بنر
پاسخ پرسش : مدیریت ساعت خواب و بیولوژیک بدن جهت تنظیم ساعت خواب - درد آنی قلب چاپ فرستادن به ایمیل
آقا، 22 ساله از مشهد مقدس                                  
پرسش: سلامٌ علیکم زمان خوابم به صورت دوره ای در 24 ساعت شبانه روز با فاصله حدود یک ساعت یا کمتر تغییر میکند. یعنی مثلا اگر امشب ساعت 10 شب احساس نیاز به خواب کرده و تا ساعت 6 صبح میخوابم، فرداشب ساعت 11 تا 7 صبح و شب بعد 12 تا 8 می خوابم. این زمان همیشه به جلو می رود و به روز می رسد و باز دوباره به شب. به این ترتیب نیمی از اوقات، خوابم در طی روز خواهد بود و شب را کاملا بیدار هستم. مشکل اینجاست که به هیچ وجه در این چند سال نتوانسته ام خوابم را تحت کنترل بگیرم. یعنی اگر خوابم بیاید باید حتماً بخوابم وگرنه دچار سردرد و خستگی شده و بازدهی برای انجام هیچ کاری را ندارم. و اگر هم خوابم نیاید، ساعتها هم که در بستر دراز بکشم خوابم نخواهد برد. در ضمن خوابم بسیار بسیار سنگین است و گاهی هم تمام مدت را خواب میبینم و باعث خستگی در بعد از بیداری می شود.
هیج درمانی از پزشک، روانپزشک و روانشناس فایده نداشته. مدتی به تجویز پزشک هرشب قرص خواب مصرف کرده و تا صبح می خوابیدم و بنابراین در طول روز نیاز به خواب نداشته و خوابم تنظیم میشد اما پس از قطع مصرف قرص، این حالت دوباره باز میگردد.
این حالت پس از دوران عاشقی و افسردگی که در نوجوانی به آن مبتلا شده بودم و همیشه شب ها را بیدار می بودم و خوابم کم شده بود ایجاد شد. گرچه که از کودکی هم صبح ها به سختی و دیروقت از خواب بیدار میشده و در نتیجه شبها ساعت ها در بستر منتظر خواب می بودم اما مشکلم به این حادی نبود.
من هوش و حافظه ی حیرت آور و زبانزدی داشتم اما اکنون از ضعف شدید حافظه رنج می برم که گمان میکنم از همین اختلال خواب است. همچنین در این سالها بسیار عصبی و تحریک پذیر شده ام و نمیدانم به این موضوع مرتبط است یا اختلال مزاج دارم. از حدود 10 تا 12 سالگی اگر عصبی میشدم بعد از آن گاهاً قلبم تیر کشیده و درد میگرفت اما این سالها تشدید شده و پزشک هم عامل درد قلب را فقط عصبی می داند. اگرچه مشکلات روحی ام دو سال است که تمام شده اما این عوارض همچنان ادامه دارد. در ضمن تغذیه ام را بر اساس دستورات شما یک سال است تغییر داده ام و مشکل سردردی که این چندسال بدان مبتلا بودم از بین رفت.
در مورد علائم دموی ها که در سایت درج کرده اید بعضی ها را دارم و بعضی ها را ندارم .....
مدتی پیش دکتر اسکندری با نگاه به چهره ام گفتند غلبه صفرا دارم.
با تشکر در صورت امکان پاسخی اجمالی در موارد مطرح شده بفرمائید:

1- اختلال خواب
2- عصبی بودن
3- گاها درد آنی قلب
4- ضعف حافظه
5- تغذیه پیشنهادی

پاسخ:  اختلال شما خیلی جدی هست. شما در یک دوره، ساعت خواب و ساعت بیولوژیک خود را تغییر داده اید. الان باید برای رفع این اختلال برنامه ریزی کنید. حتماً خودتان را مقید کنید که در طول روز نخوابید، اگر کارتان بگونه ای هست که خستگی آن کم است، حتماً در طی روز فعالیت فیزیکی در طول روز انجام دهید تا برای ساعت 10:30 شب خسته شده باشید.
حتماً شام بخورید چرا که خیلی از وقتها این بی خوابیها ناشی از گرسنگی هست که بعضاً به توصیه طب امروز شام نمی خورند که کار اشتباهی هست.
احتمالاً دموی هستید در شام خود می توانید ماست و دوغ بخورید و نیم ساعت قبل خواب یک نوشیدنی آرامش بخش مانند دم کرده گل گاو زبان یا سنبل الطیب بخورید تا شب بتوانید به راحتی بخوابید.
صبح هم مقید باشید تا ساعت مناسبی بیدار شوید.
شما باید خواب خود را به اراده خودتان مدیریت کنید.
شبها هم غذاهای ادویه دار و خیلی گرم و خشک هم نخورید.
برای ضعف حافظه قبلاً پاسخ مشابه داده شده است. عصبی بودن شما نیز می تواند ناشی از بدخوابی باشد.
درد آنی قلب شما نیز اگر خیلی کوتاه و گذرا هست و در حالت فعالیت نیست، این عمدتاً درد قلبی نیست و دردهای عضلانی هست که باید بالای عضلات قلب (نه روی قلب) را بادکش نمایید و چرب کنید.
 

معرفی

دکتر حسین روازاده

دارای مدرک پزشکی عمومی از دانشگاه تهران به شماره نظام پزشکی 58290

زبان سایت

English Arabic French German Turkish Persian

جستجو گوگل



در سايت احياي سلامت
در كل اينترنت

تبلیغات

به زودی امکان پذیرش تبلیغات فراهم میگردد.

سایت رسمی دکتر روازاده , طب سنتی و حجامت و احیای سلامت و درمان مشکلات ناباروری

مرجع طب سنتی و دارو های گیاهی ، خواص حجامت مورد تایید دکتر روزاده

خواص حجامت و خواص زالو درمانی , درمان زود انزالی و مشکلات ناباروری مورد تایید دکتر روازاده